"לפני ועדת חקירה": האזהרה של מבקר המדינה לחברי הממשלה

בעקבות רעידת האדמה במרוקו, מבקר המדינה הודיע כי יפרסם דו"ח מקיף על היערכות ישראל לרעידות אדמה לאחר החגים: "במקום להמתין לוועדת חקירה לאחר אסון שיתרחש, על ראש הממשלה והשרים לתקן את הליקויים באופן מיידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 14:08 כד באלול התשפג

"לפני ועדת חקירה": האזהרה של מבקר המדינה לחברי הממשלה
מבקר המדינה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע רעש האדמה שאירע בסוף השבוע במרוקו וגבה את חייהם של יותר מאלפיים בני אדם, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע הבוקר (א') כי יפרסם לאחר החגים דו"ח מקיף על היערכות מדינת ישראל לרעידת האדמה. "נראה שלמרות נורות האזהרה - מדינת ישראל כושלת בהיערכותה לרעידות אדמה" קבע המבקר.

רעידת האדמה במרוקו

"מדינת ישראל כושלת בהיערכותה". רעידת האדמה במרוקו, צילום: shutterstock

"הליקויים בעניין לא מובנים"

בהמשך דבריו, הסביר אנגלמן את הביקורת החריפה: "בדו"ח שפרסמנו לאחרונה עלו שני נתונים מטרידים: הראשון הוא שמשרד הבינוי והשיכון לא השלים חיזוקם של 93% מהמבנים הטעונים חיזוק מיידי בערי הפריפריה, הנתון הבעייתי השני הוא ש- 70% מבתי הספר המיועדים לחיזוק לא חוזקו". בהמשך, הדגיש אנגלמן כי "הליקויים בעניין לא מובנים עוד יותר, נוכח העובדה שבעלות של 2.3 מיליארד שקלים ניתן לפתור את הבעיה של הערים בפריפריה הנמצאות על השבר הסורי-אפריקני".

הצהרת מבקר המדינה

"לתקן את הליקויים באופן מיידי"

לסיום מסר המבקר כי "לאחר החגים אפרסם דו"ח מעקב מקיף עליו עבדנו בשנה החולפת בעניין ההיערכות לרעידות אדמה ברמה הלאומית - ובכלל זה היקף יישום תמ"א 38 ברמה הארצית, מוכנות בתי החולים, תשתיות לאומיות ומוסדות חינוך ואף היקף הכיסוי הביטוחי של אזרחי ישראל. במקום להמתין לוועדת חקירה לאחר אסון שיתרחש על ראש הממשלה והשרים הרלוונטיים לתקן את הליקויים באופן מיידי", חתם.