שיפוץ בתי כנסת ותמיכה בסטודנטים - תוכנית הממשלה לטיפול במסתננים

ישיבת הממשלה אישרה התוכנית לטיפול בבעיית המסתננים בדרום תל-אביב, בתקציב כולל של שלושים מיליון שקלים. בין עיקרי התוכנית: עידוד הגירת מסתננים, שיפוץ בתי כנסת, השקעה בסטודנטים ואזרחים ותיקים וסיוע משפטי

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 13:26 כד באלול התשפג

שיפוץ בתי כנסת ותמיכה בסטודנטים - תוכנית הממשלה לטיפול במסתננים
ההתפרעויות בדרום תל אביב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע התפרעויות המסתננים בדרום תל אביב לפני כשבוע, הבוקר (א') אושרה בישיבת הממשלה תכנית עומק לטיפול בבעיית המסתננים, בתקציב כולל של כשלושים מיליון שקלים. במסגרת התוכנית יוקצו עשרים מיליון שקלים לעידוד עזיבה מרצון של מסתננים. כמו כן, כמיליון וחצי שקלים יושקעו בכפרי סטודנטים בדרום תל-אביב בכל שנה, זאת עד לשנת 2025.

צוות בין משרדי ושיפוץ בתי כנסת

עוד נקבע במסגרת התוכנית כי יוקם צוות בין משרדי בראשות מנכ"לים שיתכלל את המענה לתושבי השכונות ויפעל להוצאת המסתננים. בנוסף, כחלק מהתוכנית, יוקצו כמיליון וחצי שקלים בשנתיים הקרובות לטובת שיפוץ בתי כנסת בדרום תל-אביב שהוזנחו ונפגעו מוונדליזם.

הפגנת תושבי דרום תל אביב

הפגנת תושבי דרום תל אביב, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיוע משפטי ועזרה לאזרחים ותיקים

לצד ההשקעה הכלכלית, התוכנית החדשה תקדם הנגשה של שירותי הסיוע המשפטי לתושבי שכונות המסתננים בדרום תל אביב ותתגבר תוכניות קיימות לאזרחים ותיקים, בין התכניות שיופעלו: תכנית והדרת, תכנית מלגות לסטודנטים המקיימים פעילות סיוע והפגת בדידות עם אזרחים ותיקים. כמו כן, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יפעיל ניידת מיצוי זכויות של מוקד אזרחים של המשרד בשכונות.

ההתפרעויות בדרום תל אביב

ההתפרעויות בדרום תל אביב צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"צעד מערכתי חשוב במאבק בבעיית המסתננים"

ד"ר אלעזר בן הרא"ש, מנכ"ל משרד הנגב והגליל והחוסן הלאומי בירך על התוכנית: "הבשורה שאנו מביאים כעת לתושבי השכונות הרוויות במסתננים, ושעליה אנו עמלים חודשים רבים, היא צעד מערכתי חשוב במאבק בבעיית המסתננים ובמענה למצוקותיהם של תושבי השכונות הנפגעות" אמר, והוסיף: "אני מודה לשותפים הרבים שלנו בממשלה על הצטרפותם למאבק חשוב זה".