שגרירות חדשה בירושלים: "המדינה הראשונה מאזור אסיה"

משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ בהודעה משותפת: פפואה ניו גיני חונכת שגרירות בירושלים - השגרירות הזרה החמישית בבירה. נתניהו: "המדינה הראשונה מאזור אסיה והאוקיינוס השקט לעשות זאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 21:09 יט באלול התשפג

שגרירות חדשה בירושלים: "המדינה הראשונה מאזור אסיה"
נתניהו בחניכת השגרירות, צילום: חיים צח /לע"מ

במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת פפואה ניו גיני ג'יימס מראפה, שר החוץ אלי כהן, ראש עיריית ירושלים ומשלחת שרים בכירה מפפואה ניו גיני שהגיעה לארץ לכבוד המאורע, נחנכה היום (ג') שגרירות פפואה ניו גיני בירושלים בירת ישראל.

נתניהו: "המדינה הראשונה מאזור אסיה לעשות זאת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הקמת השגרירות בבירה: "ירושלים היא בירתנו מזה שלושת אלפים שנה. היא המקור לחלק נכבד מהמורשת שלנו. כאן עוצבו הערכים שלנו. כאן ניבאו הנביאים שלנו. כאן יוצרו והופצו הערכים הנצחים הרבים שאנו מוקירים. פפואה ניו גיני היא המדינה הראשונה מאזור אסיה והאוקיינוס השקט לעשות זאת" והדגיש "אנו גאים מאוד ומעריכים מאוד את העובדה הזו".

חניכת השגרירות החדשה

חניכת השגרירות החדשה צילום: חיים צח /לע"מ

שר החוץ אלי כהן נאם גם הוא והדגיש את חשיבות המהלך למעמדה הבינלאומי של ירושלים: "פתיחת השגרירות של פפואה ניו גיני מקרבת אותנו צעד נוסף ליעד אותו קבענו במשרד החוץ להגיע ל-100 שגרירויות בישראל והכפלת מספר הנציגויות הזרות בירושלים בירתנו. משרד החוץ ימשיך לפעול על מנת להוכיח את ערכיותה של ישראל לעולם וקידום שיתופי פעולה עם מדינות על בסיס היכולות הגבוהות שלנו בתחומי חדשנות, כלכלה ומדע".