בדרך לשגרירות נוספת בירושלים: זאת המדינה הבאה

עוד שגרירות זרה בירושלים: נשיא סיירה לאון הודיע לשר החוץ אלי כהן כי בכוונתו להקים שגרירות בעיר ירושלים מדובר בשגרירות השישית שתיפתח בבירה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/08/23 09:48 ח באלול התשפג

בדרך לשגרירות נוספת בירושלים: זאת המדינה הבאה
שר החוץ אלי כהן, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בדרך לשגרירות נוספת בירושלים, בירת ישראל: שר החוץ אלי כהן שוחח אמש (ה') עם נשיא סיירה לאון, ג׳וליוס ביו. השניים דיברו על חיזוק היחסים הטובים בין המדינות ונשיא סיירה לאון הודיע לשר החוץ כהן כי בכוונתו להקים שגרירות בעיר ירושלים מדובר בשגרירות השישית שתיפתח בבירה.

"הצבתי יעד להכפיל את מספר השגרירויות בעיר ירושלים"

שר החוץ אלי כהן מסר: "ממשיכים לשים את ירושלים, בירתנו הנצחית, בראש סדר היום המדיני של מדינת ישראל. לאחר הודעת נשיא פרגוואי על פתיחת שגרירות בירושלים, ולקראת חנוכת שגרירות של מדינה מאסיה והפסיפיק בירושלים בספטמבר, שמחתי לשמוע מנשיא סיירה לאון כי בכוונתו להקים שגרירות בירושלים, אשר תהיה השגרירות ה-7 בעיר. מתחילת תפקידי כשר החוץ של מדינת ישראל הצבתי יעד להכפיל את מספר השגרירויות בעיר ירושלים ואנחנו בדרך ליעד הזה כבר השנה".

סיירה לאון היא מדינה ממוקמת במערב אפריקה. היחסים בין ישראל לסיירה לאון כוננו בשנת 1961 לאחר קבלת עצמאותה (מבריטניה). בשנת 1973 נותקו היחסים וחודשו שוב בשנת 1992. לישראל אין שגרירות תושבת בסיירה לאון. שגרירת ישראל בגאנה, שלומית סופה, מאומנת גם לסיירה לאון.