עוד לפני הסכמי הנורמליזציה: שיתוף פעולה ישראלי-סעודי

עוד לפני שנחתם הסכם נורמליזציה בין ישראל לשכנתה, חברה ישראלית חתמה על הסכם עסקי ענק בתחום האנרגיה הסולארית עם חברה סעודית - כדי לאפשר לממלכה לקדם את מטרתה להפחית בשימוש בנפט

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 07:50 יד באב התשפג

עוד לפני הסכמי הנורמליזציה: שיתוף פעולה ישראלי-סעודי
סעודיה. , צילום: shutterstock

שלוש שנים עברו מאז נחתמו הסכמי אברהם עם שכנותיה של ישראל למזרח התיכון. בחודשים האחרונים, פועלים בישראל ובבית הלבן בשיתוף פעולה, בניסיון לשחזר את ההצלחה עם ערב הסעודית, אף על פי שנשיא ארה"ב ביידן עדיין לא הבטיח דבר, נעשים מאמצים מאחורי הקלעים וניסיונות גישוש עם גורמים סעודיים כדי להבין מה יידרש כדי לקדם מהלך כזה.

"אנו מתכבדים לשתף פעולה"

בתוך כך, חברה ישראלית אחת רשמה פריצת דרך משמעותית וראשונה, כאשר קבעה עובדות בשטח וגם בלי נורמליזציה פוליטית ומוגדרת, חתמה על הסכם עיסקי עם ממלכת ערב הסעודית. SolarEdge, היא חברה המתמחה באנרגיה סולארית, שחתמה אמש (ב') על שיתוף פעולה עם החברה הסעודית Ajlan & Bros Holding.

"אנו מתכבדים לשתף פעולה עם Ajlan & Bros Holding כדי להאיץ את האימוץ הסולארי בממלכת ערב הסעודית" אמר מנכ"ל החברה צבי לנדאו, והוסיף, "SolarEdge מחויבת להניע את מעבר האנרגיה הנקייה בקנה מידה עולמי ולספק למפעלים מקומיים בסעודיה את התמיכה הדרושה להם, כדי לעבור במהירות מדלקים מאובנים לאנרגיה סולארית נקייה ולעמוד ביעדי האנרגיה המתחדשת האגרסיבית שלהם".