איראן, הרפורמה והדר גולדין - הרצוג נאם בקונגרס: "זכות של פעם בחיים"

הנשיא הרצוג נאם מול שני בתי הקונגרס האמריקאי והתייחס לרפורמה המשפטית: "ישראל מתגאה בדמוקרטיה התוססת שלה", הזכיר את הדר גולדין והבהיר על איראן: "האתגר הגדול ביותר של ישראל וארה"ב" | נתניהו הגיב: "נאום חשוב של נשיא המדינה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 19/07/23 18:19 א באב התשפג | עודכן בתאריך 19/07/23 18:56

איראן, הרפורמה והדר גולדין - הרצוג נאם בקונגרס: "זכות של פעם בחיים"
הנשיא הרצוג בנאומו בקונגרס, צילום: חדשות הערב כאן 11

ביקורו המדיני של נשיא המדינה הרצוג בארצות הברית, מגיע הערב (ד') לשיאו עם נאומו בקונגרס האמריקאי. בישיבה מיוחדת של שני בתי הקונגרס לציון שנת ה-75 למדינת ישראל, התקבל הרצוג בחום רב ובמחיאות כפיים ממושכות בידי חברי הקונגרס.

רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר הרצוג הזכיר את הדר גולדין והציג את אימו לאה שישבה בקהל. אנשי הקונגרס לא נשארו אדישים ומחאו כפיים שניות ארוכות. בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו הגיב לנאום וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נאום חשוב של נשיא המדינה הרצוג שהביע את עמדתנו התקיפה והנחרצת נגד איראן. יחד נעמוד, יחד ננצח".


באדיבות חדשות הערב  כאן 11

הרפורמה המשפטית ושלום עם סעודיה

בפתח דבריו הזכיר הנשיא את אביו חיים הרצוג שנאם בעצמו מול הקונגרס האמריקאי. "בעשירי בנובמבר 1987 ישבתי בבית, עם אשתי מיכל; מצפים להולדת בננו הבכור וצופים יחד בנשיא הישראלי הראשון שהוזמן לנאום מול מושב משותף של הקונגרס, לכבוד שנת ה-40 לעצמאות מדינת ישראל. הנשיא הזה היה אבא שלי".

"עבורי, לעמוד כאן היום, בשמה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, בשנתה ה-75, מעל אותו דוכן ממנו נאם אבי זכרו לברכה - הנשיא חיים הרצוג - זו זכות של פעם בחיים" הוסיף הרצוג. בהמשך נאומו התייחס הרצוג לנעשה בישראל ולרפורמה המשפטית וגם להסכם שלום אפשרי עם סעודיה.

סגנית הנשיא קמלה האריס

סגנית הנשיא קמלה האריס, נכחה בנאום. צילום: shutterstock

"ישראל היא מדינה שמתגאה בדמוקרטיה התוססת שלה" אמר הרצוג על הנושא המדובר ביותר בביקורו המדיני, "בהגנה על מיעוטים, זכויות אדם וחירויות אזרח, כפי שנקבע בידי הפרלמנט - הכנסת, וכפי שנשמר בין היתר ע"י בימ"ש עליון חזק ומערכת משפט עצמאית" אמר.

לאה גולדין

לאה גולדין, התקבלה בחום. צילום: פלאש 90

"העולם אינו יכול להישאר אדיש לקריאת המשטר האיראני"

נושא עיקרי בנאומו של הרצוג הוקדש לאיום האיראני: "האתגר הגדול ביותר שניצב מול ישראל וארה"ב כעת הוא תוכנית הגרעין האיראנית" אמר הרצוג. "איראן לא רוצה להשיג אנרגיה גרעינית למטרות שלום, היא מפיצה שנאה, טרור וסבל במזרח התיכון. העולם אינו יכול להישאר אדיש לקריאת המשטר האיראני למחוק את ישראל. האפשרות שאיראן תהפוך למדינת סף גרעינית, גם במסגרת הסדר דיפלומטי עמה – דבר שלא יעלה על הדעת" אמר.