העיתון האמריקני בביקורת על ביידן: "מתייחס לישראל גרוע מלאיראן"

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" מתח בביקורת על הנשיא ביידן בעקבות התנהלותו מול ממשלת ישראל ועל העומד בראשה, בנימין נתניהו: "יוצא מגדרו כדי להשפיל, לבקר ולתת הוראות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/07/23 08:59 כה בתמוז התשפג

העיתון האמריקני בביקורת על ביידן: "מתייחס לישראל גרוע מלאיראן"
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, צילום: shutterstock

מאז נבחרה הממשלה בישראל לפני כחצי שנה, היחסים בין הממשל הישראלי לזה האמריקאי מתוחים. בעוד השיח המקצועי בין הצדדים נשמר לחלוטין, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן טרם הזמין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו לביקור רשמי בבית הלבן ואף מתח ביקורת על ממשלתו שהגדיר אותה "אחת הממשלות הקיצוניות". בעקבות היחסים המתוחים, העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" מתח היום (ו') ביקורת על הנשיא ביידן ועל התנהלותו מול ממשלת ישראל ועל העומד בראשה.

במאמר בעיתון תחת הכותרת "מה יש לביידן נגד ישראל?", נכתב כי "מדוע הנשיא ביידן יוצא מגדרו כדי להשפיל, לבקר ולתת הוראות לממשלת ישראל? לפחות ברמה הרטורית, הנשיא והממשל שלו מתייחס גרוע יותר לראש הממשלה בנימין נתניהו והקואליציה שלו מאשר למולות של איראן".

ביידן ונתניהו

ביידן ונתניהו צילום: עמוס בן גרשום

 הקו האדום של נתניהו: נפגש עם הרצוג רגע לפני הפגישה עם ביידן

ימים לפני הטיסה לביקור מדיני בארצות הברית, שבמהלכו ייפגש גם עם הנשיא ביידן, נועדו אתמול הנשיא הרצוג עם ראש הממשלה נתניהו. השניים נפגשו לשיחת עדכון שוטפת אך השיחה עסקה בעיקר בסכנות הגרעין האיראני. בהודעת משרד ראש הממשלה נכתב: "השניים דנו בנושאים שעל סדר היום ובראשם איום הגרעין האיראני ופעילותה של איראן לערער את היציבות באזור".

הרצוג ונתניהו

הרצוג ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השיח כאמור, נסב בעיקר סביב הגרעין האיראני כאשר נתניהו הציב בפגישה שני קווים אדומים אותם הוא ביקש להעביר לממשל האמריקאי. הראשון הוא בנוגע להסכם המתגבש של המעצמות מול איראן, נתניהו הדגיש כי ישראל לא תקבל בשום מצב את ההסכם ותפעל בכל האמצעים נגד איראן. הנושא השני נוגע למדיניות ה"אין הפתעות" מול האיראנים, התחייבות אליה ישראל לא מוכנה להתחייב.