הקו האדום של נתניהו: נפגש עם הרצוג רגע לפני הפגישה עם ביידן

לפני טיסתו של הרצוג לארצות הברית ומפגשו עם ביידן, נפגשו נתניהו והרצוג לשיחת העדכון שעסקה בעיקר בביקור. נתניהו הציב שני קווים אדומים בנוגע לאיראן וביקש להעביר מסר לאמריקאים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/07/23 19:21 כד בתמוז התשפג

הקו האדום של נתניהו: נפגש עם הרצוג רגע לפני הפגישה עם ביידן
נתניהו והרצוג, הציב קווים אדומים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימים לפני שנשיא המדינה הרצוג יטוס לביקור מדיני בארצות הברית, במהלכו יפגש גם עם הנשיא ביידן, נועדו היום (ה') ראש הממשלה נתניהו והנשיא. השניים נפגשו לשיחת עדכון שוטפת אך השיחה עסקה בעיקר בסכנות הגרעין האיראני. בהודעת משרד ראש הממשלה נכתב: "השניים דנו בנושאים שעל סדר היום ובראשם איום הגרעין האיראני ופעילותה של איראן לערער את היציבות באזור".

הקווים האדומים של נתניהו

השיח כאמור, נסב בעיקר סביב הגרעין האיראני כאשר נתניהו הציב בפגישה שני קווים אדומים אותם הוא ביקש להעביר לממשל האמריקאי. הראשון הוא בנוגע להסכם המתגבש של המעצמות מול איראן, נתניהו הדגיש כי ישראל לא תקבל בשום מצב את ההסכם ותפעל בכל האמצעים נגד איראן. הנושא השני נוגע למדיניות ה"אין הפתעות" מול האיראנים, התחייבות אליה ישראל לא מוכנה להתחייב.

נתניהו נועד השבוע עם שליחו של ביידן, עמוס הוכשטיין. גם במהלך הפגישה בינהם עלתה סוגיית הגרעין האיראני על השולחן. בפגישה נידונו גם מאמצי התיווך של ארצות הברית בהרגעת המתיחות מול חיזבאללה. שגריר ישראל בארצות הברית, מייק הרצוג, נקרא להגיע ארצה במיוחד עבור הפגישה, ובישראל הגדירו את הנושאים שעלו בה כ"סוגיות איזוריות".

הרצוג לצד ביידן - יבקר באופן רשמי בבית הלבן

הרצוג וביידן - ביקור מדיני בשבוע הבא. צילום: חיים צח, לע"מ

הרצוג ימריא לביקור מדיני בארצות הברית

נשיא המדינה הרצוג, יטוס בשבוע הבא לארצות הברית שם ייפגש עם הנשיא ביידן, ביקור שמגיע ברקע סירובו של ביידן להיפגש עם נתניהו. אתמול לאחר אמירתו של הפרשן האמריקאי תומאס פרידמן לפיו בארצות הברית "מעריכים מחדש" את היחסים עם ישראל. גורם מדיני בכיר אמר על כך כי "היחסים בין ישראל לארה"ב התהדקו במשך עשרות שנים והגיעו לשיא של כל הזמנים של שיתוף פעולה ביטחוני".