למרות אזהרת המסע למדינה: דיפלומטים ישראלים יטוסו לרוסיה

ברקע הדיווחים על הפיכה של כוח ואגנר ברוסיה, במשרד החוץ מזהירים מפני נסיעה למדינה: "משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול חיוניות הגעתם לרוסיה". במשרד מגבירים את הכוח הדיפלומטי במדינה, בכירי מערכת הביטחון דנו בנעשה ברוסיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/23 21:19 ה בתמוז התשפג

למרות אזהרת המסע למדינה: דיפלומטים ישראלים יטוסו לרוסיה
דמי מוסקווה, אזהרת מסע לרוסיה, צילום: shutterstock

עיני העולם נשואות לרוסיה, שם מתקדם כוח ואגנר לעבר הבירה מוסקווה. גם בישראל פוקחים עין על הנעשה במדינה ובהודעה רשמית של משרד החוץ נכתב: "עומדים בקשר שוטף עם שגרירות ישראל במוסקבה והקונסוליה הכללית בסנט פטרסבורג".

אזהרת מסע לרוסיה

"לאור האירועים ברוסיה בעת הזו, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול חיוניות הגעתם לרוסיה בעת הזו וכן לאזרחים השוהים במדינה לשקול את חיוניות הישארותם ובכל מקרה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות. " נכתב בהודעה, "בהנחיית שר החוץ אלי כהן, התקיים הערב, חיתוך מצב בראשות מנכ"ל המשרד רונן לוי בהשתתפות גורמים רלוונטים במשרד החוץ, נציגויות ישראל ברוסיה, מל"ל, משרד הביטחון ושב"כ".

פוטין ולוקשנקו, נשיא בלארוס מתווח

פוטין ולוקשנקו, נשיא בלארוס מתווח צילום: shutterstock

בישראל נערכים לקראת החמרה של המצב ברוסיה ומתגברים את הכוחות הקונסלריים במדינה לקראת אפשרות של אלפי אזרחים שיזדקקו לעזרה לקראת יציאה מהמדינה. בשלב זה הדיפלומטים עצמם נשארים במדינה ואינם נדרשים לחזור ארצה. ברוסיה כך לפי הערכות, ישנם כ-65 אלף ישראלים או זכאי חוק השבות.

הערכת מצב של מערכת הביטחון

בתוך כך, במשרד הביטחון אומרים הערב כי שר הביטחון יואב גלנט סיים הערכת מצב בנושא ההתפתחויות האחרונות ברוסיה, לקראת הדיון שיתקיים הערב בראשות ראש הממשלה.  בהערכת המצב השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (במיל׳) אייל זמיר ובכירי מערכת הביטחון.