ישראל תקפה בחריפות את סוכנות הגרעין: "השלכות מסוכנות"

בעקבות ההודעה על סגירת החקירה של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית על סגירת תיקי החקירה על אתרי גרעין באיראן, במשרד החוץ תוקפים: כניעה ללחצים פוליטיים | נתניהו: נעשה כל מה שצריך כדי למנוע גרעין מאיראן

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/23 19:09 יב בסיון התשפג

ישראל תקפה בחריפות את סוכנות הגרעין: "השלכות מסוכנות"
תחנת כוח בדרום איראן, ארכיון , צילום: shutterstock

משרד החוץ פרסם היום (ה') הודעה בה תקף את סוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית על סגירת "תיק מריוואן", התיק שעוסק בחקירה נגד אחד מאתרי הגרעין הלא מוצהרים באיראן בו נמצאו שרידי אורניום. נזכיר כי לפני מספר ימים דיווחה איראן כי החקירה נסגרה בשל "הבנות בין הצדדים". חקירה נוספת נסגרה, כך על פי הדיווח, הנוגעת לשרידי אורניום שהתגלו במתקן ההעשרה התת-קרקעי בפורדו במרכז המדינה.

"סגירת תיק מריוואן על ידי הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית מטרידה מאוד", נכתב בהודעה החריפה: "ההסברים שסיפקה איראן לנוכחות חומר גרעיני במקום, אינם מהימנים או אפשריים מבחינה טכנית. איראן ממשיכה לשקר לסבא"א ולהונות את הקהילה הבינלאומית". 

נתניהו: "ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא ואמר: "אני שומע את כל הפרסומים בעניין איראן, אז יש לי מסר חד וברור גם לאיראן וגם לקהילה הבינלאומית: ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני".

"לסגירת התיק עלולות להיות השלכות מסוכנות ביותר"

עוד נכתב כי בהודעה כי, "הכניעה של מנכ"ל סבא"א ושל הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית ללחץ הפוליטי האיראני מאכזבת מאוד בעיקר מפני שהמידע בתיק מצביע באופן בלתי משתמע לשני פנים על הפרות איראניות בוטות של הסכמי הפיקוח".

במשרד החוץ ציינו את הסכנות שטמונות בהחלטה זו, "לסגירת התיק עלולות להיות השלכות מסוכנות ביותר, והיא מעבירה מסר לאיראנים כי אינם נדרשים לשלם מחיר על הפרותיהם, וכי הם יכולים להמשיך להונות את הקהילה הבינלאומית בדרכם להשגת תכנית גרעין צבאית מלאה" לסיכום נכתב, "בנוסף, סגירת התיק באופן זה, פוגעת קשות באמינותה המקצועית של סבא"א".