דיווח בסוריה: הרוג בתקיפה המיוחסת לישראל בחלב

כלי התקשורת הסוריים מדווחים כי בתקיפה שהתרחשה הלילה בעיר חלב שבצפון המדינה, נהרג חייל ונפצעו עוד שבעה בני אדם. גורמים רשמיים במדינה ייחסו את התקיפה לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 07:45 יא באייר התשפג

דיווח בסוריה: הרוג בתקיפה המיוחסת לישראל בחלב
תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

כלי התקשורת הסוריים דיווחו כי בתקיפה שהתרחשה הלילה (בין שני לשלישי) בעיר חלב שבצפון המדינה, נהרג חייל סורי ונפצעו עוד שבעה בני אדם. גורמים רשמיים במדינה ייחסו את התקיפה לישראל, ודיווחו כי בעקבות התקיפה, הושבת שדה התעופה הבין-לאומי בעיר. התקיפה מגיעה יומיים לפני ביקורו של נשיא איראן, איברהים ראיסי בסוריה, ביקור ראשון של נשיא איראני במדינה מזה 13 שנים.

נזכיר במהלך הלילה שבין שישי לשבת נרשמה תקיפה חריגה בעיר חומס שבצפון מערב סוריה. על פי הדיווחים, בתקיפה החריגה כללה מספר רב של מטרות. על פי פרסומים זרים, האתרים שהותקפו לא היו שייכים לצבא סוריה, אלא לתשתיות לוגיסטיות ששימשו את חיזבאללה בהעברת נשק איראני מסוריה ללבנון. על פי הדיווח, התקיפה הגיעה ימים ספורים לפני משלוח נשק חריג שהיה צריך לעבור מסוריה ללבנון.

אברהים ראיסי, איראן קרובה לפצצה

יומיים לפני ביקורו בסוריה אברהים ראיסי, צילום: shutterstock

דיווח: האזהרה של צה"ל לצבא הסורי - "אתם משלמים מחיר"

נזכיר בעקבות המתיחות בצפון מול חיזבאללה ולאחר מספר תקיפות ישראליות בלב סוריה, צה"ל פיזר כרוזים פוזרו באמצעות כלי טיס באזור קונייטרה שיועדו למפקדי וחיילי הצבא הסורי, ובהם אזהרה מפני המשך שיתוף הפעולה עם חיזבאללה

"למפקדים ולאנשי הצבא הסורי, פעם נוספת אתם משלמים מחיר בשל חדירת חיזבאללה לאזור" נכתב בכרוזים, "המשך שיתוף הפעולה בכפר קונייטרה ימשיך לגרום לכם לסבל, אתם אחראיים למעשיכם, חיזבאללה אחראי לסבל שלכם".