ללא מצלמות: נתניהו וראש ממשלת בריטניה נפגשו

נתניהו וסונאק ערכו פגישה מדינית בנושא איראן ושיתופי פעולה בין שתי המדינות| לפני הפגישה: ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק הודיע כי הוא מבטל את ההצהרה המשותפת עם נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/23 13:59 ב בניסן התשפג

ללא מצלמות: נתניהו וראש ממשלת בריטניה נפגשו
פגישת נתניהו - סונאק, צילום: דוברות ראש הממשלה

בצעד חריג, ראש ממשלת בריטניה הודיע היום (ו') על ביטול ההצהרה המשותפת לו ולראש הממשלה בנימין נתניהו, לפני הפגישה עם נתניהו, שהתקיימה היום בלונדון, ושעוסקת בסוגיה האיראנית ובשיתוף הפעולה בין בריטניה לישראל. בינתיים, בזמן הפגישה המדינית על הרפורמה המשפטית, התנהלו הפגנות אל מול דאונינג 10.

נתניהו הזמין את סונאק לביקור רשמי בישראל

מטעם ראש הממשלה נמסר כי שני ראש הממשלה נתניהו הודה לראש הממשלה סונאק על עמדתה הנחושה של מדינתו בנושא האיראני, וציין כי על המעצמות להגביר את ההרתעה והלחץ על איראן. כמו כן, דנו השניים בהעמקת שיתופי הפעולה בתחומים ביטחוניים, מודיעיניים וכלכליים וסיכמו על כינון דיאלוג אסטרטגי בראשות היועצים לביטחון לאומי.

פגישת נתניהו סונאק

פגישת נתניהו סונאק צילום: דוברות ראש הממשלה

 בנוסף, שני המנהיגים ברכו על ההתקדמות בהסכם הסחר בין שתי המדינות. בסיום הפגישה המדינית, ראש הממשלה נתניהו הזמין את ראש ממשלת בריטניה סונאק לביקור רשמי בישראל.

פגישת נתניהו סונאק

פגישת נתניהו סונאק צילום: דוברות ראש הממשלה

בהמשך ביקורו, צפוי ראש הממשלה נתניהו להיפגש גם עם השרה לביטחון פנים בבריטניה, סואלה ברוורמן. השניים עתידים לדון באתגרים המשותפים בין ישראל ובריטניה, ובנוסף על ההתמודדות עם הטרור הגלובלי.