היחסים מתחממים: המדינה הערבית אישרה מעבר מטוסים בשטחה

לאחר חודשים של מגעים, עומאן הודיעה היום על אישור מעבר טיסות חברות תעופה ישראליות בשטח האווירי שלה. משמעות הדבר היא שזמן הטיסות למגוון יעדים בעולם, יקטן משמעותית | הסכם דומה הוסכם בעבר גם עם ערב הסעודית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/02/23 13:23 ב באדר התשפג

היחסים מתחממים: המדינה הערבית אישרה מעבר מטוסים בשטחה
טיסה ישראלית, יוכלו לטוס מעל עומאן, צילום: דוברות אל על

בשורה לטסים הישראליים: עומאן הודיעה היום (ה') על אישור מעבר טיסות חברות תעופה ישראליות בשטח האווירי שלה, זאת לאחר משא ומתן של מספר חודשים עם נציגי משרד החוץ. האישור, יאפשר קיצור משמעותי בזמן הטיסות למגוון יעדים באסיה. בכך נמשך חיזוק היחסים בין ישראל לבין המדינות הערביות במפרץ הפרסי.

"תקצר את הדרך לאסיה"

עומאן אישרה מעבר מטוסים בשטחה | צילום: משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן בירך על ההחלטה והודה לסולטן בעומאן: "החלטה היסטורית אשר תקצר את הדרך לאסיה, תוזיל את העלויות לאזרחי ישראל ותסייע לחברות התעופה הישראליות לתחרותיות יותר. מדובר בהחלטה היסטורית ומשמעותית עבור הכלכלה הישראלית ולמטייל הישראלי. אני מודה לסולטאן עומאן היית'ם בן טארק אל סעיד ולידידנו האמריקאים על עזרתם המהותית להצלחת המהלך".

סולטנות עומאן

סולטנות עומאן צילום: shutterstock

אל על: יאפשר להחזיר הטיסות להודו

האישור שניתן היום מצטרף לאישור של ערב הסעודית ויאפשר קיצור משך הטיסות מישראל ליעדים באסיה ביותר משעתיים, ובכך יהפוך את חברות התעופה הישראליות לתחרותיות יותר ויפחית משמעותית את מחירי הכרטיסים לאזרחי ישראל, כך אומרים במשרד החוץ. 

מאל על נמסר בתגובה: "חברת אל על מברכת את  ממשלת ישראל על ההישג הגדול והמשמעותי עבור עם ישראל וחברות התעופה הישראליות. הסכמי אברהם ממשיכים להביא בשורות מצוינות ואנו שמחים להיות חברת התעופה שתישא את דגל ישראל מעל שמי סעודיה ועומאן".

בחברה הוסיפו כי "מתן קבלת האישור ממדינת עומאן, יאפשר לחברה, לקצר חלק מנתיבי הטיסה למזרח הרחוק וכן יאפשרו לחברה לבחון פתיחת נתיבים חדשים כגון אוסטרליה, ואף לשוב ולטוס להודו".