האסון בטורקיה ובסוריה: למעלה מ-7,800 הרוגים ברעידת האדמה

מספר הקורבנות מרעידות האדמה העוצמתיות ממשיך לטפס ועומד על 5,800 בטורקיה ו-1,800 בסוריה | משלחת רפואית של צה"ל המריאה למוקד האסון

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/02/23 07:31 יז בשבט התשפג

האסון בטורקיה ובסוריה: למעלה מ-7,800 הרוגים ברעידת האדמה
רעידת האדמה בטורקיה, צילום: shutterstock

רעידות האדמה בטורקיה ובסוריה: מספר הקורבנות מרעידות האדמה העוצמתיות שהתרחשו בטורקיה ביום שני האחרון ממשיך לטפס ועומד על 5,800 בני אדם וכ-31,000 בני אדם נפצעו. בסוריה נהרגו 1,800 בני אדם ומעל 4,000 בני אדם נפצעו. סך הכל, מעל ל-7,800 בני אדם נספו כתוצאה מרעידת האדמה הקטלנית.

צילום: shutterstock

סיוע שני בדרך: המשלחת רפואית המריאה לטורקיה

בתוך כך, משלחת סיוע של חיל הרפואה, באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל ובשיתוף משרד הביטחון ומשרד הבריאות המריאה לפנות בוקר  לדרום טורקיה. המשלחת תקים בית חולים שדה ותתמקד בהענקת טיפול רפואי באמצעות מכשור מתקדם שיובא מישראל. בנוסף, המשלחת תסייע לכוחות פיקוד העורף באיתור נעדרים ובחילוצם מההריסות.

המשלחת לטורקיה

המשלחת לטורקיה צילום: דובר צה"ל

המשלחת תמנה כ-230 משתתפים, בהם קצינים וחיילים מחיל הרפואה, גורמי חילוץ והצלה מפיקוד העורף, לצד רופאים, רופאות, אחים, אחיות ופאראמדיקים מטעם משרד הבריאות, בסיוע יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי במנה"ר שבמשרד הביטחון. את המשלחת הרפואית מוביל מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף, אלוף-משנה אלעד אדרי.

רעידת אדמה הורגשה ברחבי הארץ

אחרי רעש האדמה בטורקיה שגבה את חייהם של אלפי בני אדם, משרד האנרגיה ובמכון גיאולוגי דיווחו כי אמש בשעה 23:14 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.5, במרחק של 15 ק"מ דרומית מזרחית לאריאל. תושבים רבים מדווחים כי הרגישו את רעש האדמה. טרם דווח על נפגעים או נזק.