אסון בטורקיה אלפי הרוגים ברעידת האדמה: תינוקת נולדה בין ההריסות וחולצה

יותר מיממה מאז רעידת האדמה הקשה בטורקיה, הורגשה רעידת משנה במדינה. יותר מ-5,000 אנשים נהרגו, אלפי בתים ובניינים קרסו. בסוריה חולצה תינוקת שרק נולדה מבין ההריסות | המשלחת הישראלית נחתה בעיר אדנה לקראת פעילויות החילוץ

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/02/23 09:02 טז בשבט התשפג

אלפי הרוגים ברעידת האדמה: תינוקת נולדה בין ההריסות וחולצה
מימדי האסון בטורקיה נחשפים, צילום: shutterstock

רעידת האדמה בטורקיה: יותר מיממה עברה מאז רעדה האדמה בטורקיה והביאה למותם של אלפי אנשים. הבוקר הורגשה רעידת משנה בעוצמה 5.5 בסולם ריכטר והיא מצטרפת לעשרות רעידות משנה שהמשיכו לפגוע במדינה מאז רעידת האדמה הגדולה. בתוך כך, הרשויות בטורקיה ובסוריה סופרות עד כה יותר מ-5,000 הרוגים כשהחשש הוא ממספרים גדולים הרבה יותר.

צפו במשלחת צה"ל לטורקיה:

המשלחת הישראלית נחתה בטורקיה

בתוך כך, משלחת צה"ל לסיוע באסון, נחתה הבוקר בעיר אדנה, הסמוכה למוקד האירוע. העיר אמנם נפגעה אבל פחות מהעיר הסמוכה גזיאנטפ ומשם יחלו כוחות החילוץ הישראליים את פעילות החילוץ. בהמשך היום צפוי לנחות במדינה גם בית חולים שדה של צה"ל, אמש אמר נתניהו כי סיוע יינתן גם לסוריה. גם ספרד, בריטניה, יוון, גרמניה והאיחוד האירופי הודיעו כי משלחות חילוץ מטעמן יגיעו לטורקיה ולסוריה.

בתוך כך, מדיווחים מהעיר חאלב בסוריה, שנפגעה קשות ברעידת האדמה עולה, כי אישה הרה ילדה את ביתה בתוך הריסות אחד המבנים, שם הייתה לכודה. לאחר מאמצים של הכוחות במקום, חולצה התינוקת מתוך ההריסות כשהיא בחיים, האמא לא שרדה ונמצאה ללא רוח חיים.

צילום: דובר צה"ל

נשיא טורקיה ארדואן, הכריז אתמול על שבעה ימי אבל במדינה ועדכן במספר ההרוגים. במסגרת מאמצי החילוץ נספרו עד כה כ-8,000 חילוצים מוצלחים של אנשים שנתקעו במהלך רעידת האדמה. צוותי החילוץ ממשיכה בפעילות החילוץ לאורך כל שעות היממה כאשר הימים שאחרי הרעידה הם הימים הקריטיים בהם עוד ניתן לחלץ אנשים בחיים

רעידת האדמה בטורקיה

רעידת האדמה בטורקיה צילום: shutterstock