על הראש של ביידן: בנט אישר - 3,144 יחידות דיור אושרו לבניה ביהודה ושומרון

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי אישרה את תכניות הבניה ביהודה ושומרון. האישור יוצא לדרך בעקבות דחיפה של רה"מ נפתלי בנט. אישורי הבניה קיבלו ביקורת חריפה מנשיא ארצות הברית ומגורמים בקואליציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 16:13 כא בחשון התשפב

על הראש של ביידן: בנט אישר - 3,144 יחידות דיור אושרו לבניה ביהודה ושומרון
צילום: קובי גדעון / לע"מ

אחרי המכשולים והקשיים - מבית מצד חברי הקואליציה ומחוץ מצד ארצות הברית, ולאחר סיום השביתה של עובדי המנהל האזרחי, מועצת התכנון העליונה במנהל אישרה היום (ד') את תכניות הבניה של 3,144 יחידות דיור ביהודה ושומרון. התערבות אישית של ראש הממשלה בנט בעניין, הביאה גם היא לאישור.

1,344 יחידות אושרו להפקדה וזקוקות לאישורים נוספים, ועוד 1,800 יחידות שאושרו לתוקף וקיבלו את היתרי הבניה: 

להפקדה: רבבה - 399 יח״ד, קדומים - 380 יח״ד, אלון מורה - 100 יח״ד, סן סנה - 100 יח״ד, גבעת זאב - 98 יח״ד, עומרים - 86 יח״ד, ורד יריחו - 45 יח״ד, קרני שומרון - 27 יח״ד, גבעת זאב - 58 יח״ד, אלון שבות - 18 יח״ד ,חרמש - 7 יח״ד, צופים - ללא יח״ד, תל מנשה - 10 יח״ד, אפרת - 16 יח״ד.

לתוקף: כפר עציון - 292 יח״ד, הר ברכה - 286 יח״ד, אלון שבות - 105 יח״ד, קרני שומרון - 83 יח״ד, בית אל - 58 יח״ד, גבעת זאב - 40 יח״ד, ברקן - 28 יח״ד, מעלה מחמש - 14 יח״ד, גבעת זאב - 2 יח״ד, טלמון - 224 יח״ד, כפר אדומים - ללא יח״ד, שמעה - 20 יח״ד, עלי זהב - ללא יח״ד, מכמש מזרח - ללא יח״ד, פדואל - 20 יח״ד, עלי (נווה שוהם) - 628 יח״ד.

כזכור, מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה אמש הצהרה המגנה את כוונת הממשלה לקדם את הבנייה ביישובים: "ארצות הברית מוטרדת מאוד". עוד נמסר כי ישראל חותרת תחת הניסיונות להרגיע את האזור, ופוגעת בחזון של וושינגטון, שתי מדינות לשני עמים, וכי בוושינגטון מנהלים מגעים עם "בכירים מאוד" כדי להגיע להסכמה. מדובר בפעם הראשונה שישראל מקדמת את הבנייה בתקופת ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן. 

ראש הממשלה נפתלי בנט חשף בפני שרי הקבינט המדיני-ביטחוני כי הנשיא האמריקאי מפעיל עליו לחץ באשר להמשך הבניה בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. "הופתעתי מאוד מהלחץ של ממשל ביידן, הסוגיה הזו מאוד משמעותית מבחינתם", אמר. והיום (ד') למרות הלחצים שהופעלו עליו אישר את הבניה.


(פגישת בנט-ביידן).

במועצה המקומית בית אל מברכים על אישורן של 58 יחידות דיור בישיבת מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי שהתקיימה היום. האישור הזה מצטרף ל-350 יחידות דיור שפורסמו לשיווק בתחילת השבוע ול-300 יח"ד נוספות שבנייתן תושלם בחודשים הקרובים שבעצם יכפילו את בית אל.

ראש מועצת בית אל שי אלון פרסם: "עם פרסום התכנית אנו מתקדמים לקראת מימוש "תכנית ה-1000" עליה התחייבנו – בניית 1000 יח"ד והכפלת בית אל. כך נהפוך בעזרת השם להיות בירת בנימין הלכה למעשה".

ח"כ מוסי רז מיהר לגנות ותקף את ההחלטה: "אישורי הבנייה ליותר מ3000 דירות בהתנחלויות שבשטחים הכבושים שניתנו הערב הם 3000 יריקות בפרצוף של מאות אלפי אנשי המחאה הנפלאים שמחו מדי שבוע כדי להפיל את ממשלת נתניהו ולהביא שינוי".

בשלום עכשיו פרסמו תגובה חריפה על אישור הבניה: "ממשלה שמפרה את ההתחייבות לסטטוס קוו ומקדמת בנייה מזיקה בהתנחלויות היא לא ממשלת שינוי אלא ממשלת ימין על מלא. יש פה הנהגה מופקרת שבוחרת להתעלם מארצות הברית ידידתנו כדי לרצות את המיעוט המתנחלי. זהו חוסר אחריות מדיני הפועל נגד האינטרס הישראלי". בארגון הוסיפו ביקורת על חברי הקואליציה: "על העבודה ומרצ להתעורר ולעצור מיד את המשך השתוללות הבנייה בהתנחלויות שפוגעת בסיכוי לפתרון מדיני עתידי".