"ראית פעם רוסי בלי שקית?" השר אלקין מסביר על השקית המסתורית

ביום שישי נפגש ראש הממשלה עם נשיא רוסיה, אליו הצטרף השר זאב אלקין לשמש עבורו כמתרגם. האחרון הסתובב במהלך הפגישה עם שקית מסתורית הבוקר חשף למה בחר בשקית ועל מה דיברו המנהיגים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/21 09:49 יח בחשון התשפב

"ראית פעם רוסי בלי שקית?" השר אלקין מסביר על השקית המסתורית
השר אלקין עם השקית המדוברת במהלך הפגישה, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ביום שישי האחרון ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במעונו בסוצ'י במשך כחמש שעות. הפגישה שתוארה על-ידי לשכתו כ"חמה וחיובית" עסקה בשורת סוגיות משמעותיות ביחסי שתי המדינות. לפגישה עם ראש הממשלה הגיע שר הבינוי והשיכון וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, זאב אלקין, שנכח בפגישה ושימש כמתרגם לשפה הרוסית.

במהלך הפגישה הסתובב אלקין עם שקית שנראתה במבט ראשוני כמו שקית סופר רב פעמית. מספר תיאוריות שונות עלו ביחס לתוכן השקית, והיום (א') אלקין פירט בריאיון ל"תוכנית הבוקר" מה היה בשקית ומדוע נאלץ לקחת אותה איתו.

"כרוסי טוב אני צריך לבוא עם שקית, נתחיל מזה", צחק אלקין. לאחר מכן פירט ברצינות: "היות ומצב הקורונה ברוסיה מורכב, הנשיא לא רצה שיהיו אנשים נוספים בחדר ולכן היחידים שנכנסו היו ראש הממשלה ואני. בשקית היו תצ"אות ביטחוניות חשובות שהיינו צריכים בשביל הפגישה".



כשנשאל מדוע לא הביא את החומר במזוודה, ענה: "כשמדובר על ביטחון מדינת ישראל, לא מעניין אותי איך זה נראה. מה שחשוב זה מה שנעשה עם התוכן של אותה שקית, ותאמינו לי שנעשו עם זה דברים חשובים לביטחון אזרחי ישראל. זה מה שמעניין אותי, לא משחקי כבוד".

בהמשך הריאיון חשף אלקין חלק מתוכן השיחה של ראשי המדינות: "היה שיח על מלחמת העולם השנייה. בנט סיפר סיפור אישי על סבא של אשתו שעבר חוויה מאוד קשה בשואה. הנושא של מלחמת העולם השנייה חשוב מאוד לרוסים"

בנט ופוטין דיברו גם על הנושאים הביטחוניים: "דובר גם על המאבק בטרור ואיום הטרור של האסלאם הרדיקלי. לבנט יש את הרקע שלו כקצין בסיירת, בזמנו היה אלוף צה"ל בחיסול מחבלים, ופוטין בא עם הרקע של המלחמה בצ'צ'ניה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן