טרגדיה בדרום: פעוטה בת שנתיים נשכחה ברכב ונפטרה

הקיץ התחיל ואתו האסונות הקשים, רויא הייתה צריכה ללכת למעון כבכל בוקר אבל נשכחה ברכב הלוהט של אביה ומצאה את מותה, בטירה נקבע מותו של הילד שטבע בבריכת הנוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 08:13 יא בתמוז התשפא

טרגדיה בדרום: פעוטה בת שנתיים נשכחה ברכב ונפטרה
תינוק ברכב. , צילום: shutterstock

יום של אסונות קשים בצפון ובדרום. שני פעוטות מצאו את מותם בעקבות חוסר תשומת הלב של הוריהם. ביישוב כסייפה שבנגב הורה שהסיע את ילדיו למסגרות שכח את ביתו רויא חליל בת השנתיים, הגננת שמה לב להיעדרותה של הילדה אך כשיצרה קשר עם ההורים כבר היה מאוחר מידי.

אתמול דווחו במשטרה כי פעוטה כבת שנתיים הובאה למרפאה מקומית בשכונה 30 ביישוב כסייפה, וזאת לאחר שנשכחה ברכב. גורמי רפואה קבעו את מותה. משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

חובש איחוד הצלה שגר בסמיכות למקום עארף אבו נג'א סיפר על האסון כי: "לדברי בני משפחתה שהביאו אותה למרפאה, היא נשכחה ברכב משעות הבוקר, ובעקבות כך איבדה את הכרתה. יחד עם צוות רפואי מהמרפאה ביצענו בה פעולות החייאה, בניסיון להציל את חייה, ולמרבה הצער בתום מאמצי ההחייאה, נקבע מותה".

חובש נוסף שהוקפץ למקרה הוא אחמד אבו ג'ודה שסיפר על ניסיונות ההחייאה: "הגענו למרפאה, והובילו אותנו אל חדר הטיפולים שבו שכבה הפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה, ורופאים מבצעים בה פעולות החייאה, לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור. יחד עם צוות המרפאה המשכנו בביצוע פעולות החייאה ממושכות, שלצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותה".

לפי ארגון בטרם בין השנים 2010-2021 כ-35 ילדים מצאו את מותם בעקבות שכחה ברכב או הילכדות ברכב חונה. כזכור, החל מחודש אוגוסט הקרוב יחויבו כל מי שמסיע פעוטות ברכבו להתקין מערכת מנע לתופעה הקשה. 

מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר, אמרה היום בעקבות המקרה כי: "שכחה ברכב היא תופעה כואבת במיוחד, שיכולה לקרות לכל אחד מאיתנו - לרוב במצבים של שינוי שגרה, מתח, לחץ או עייפות. במצב כזה משתלט עלינו 'הנהג האוטומטי', ואנו עלולים לשכוח אפילו את היקר לנו ביותר. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. תאמצו הרגל מציל חיים".

בבית החולים מאיר בכפר סבא נקבע מותו של הפעוט בן השנה ותשעה חודשים שטבע אתמול בברכת נוי בחצר המשפחה, על פי החשד בני המשפחה שהו בבית בזמן שהפעוט טבע בבריכה שבחצר. הפעוט הובהל לבית החולים ושם במהלך היום קבעו את מותו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן