צעדת הדגלים | נתניהו זימן את גנץ ואוחנה לישיבה מיוחדת

אחרי הביקורות מימין על החלטת מפקד מחוז ירושלים שלא לקיים את המצעד כמתוכנן, ראש הממשלה מתערב וזימן את שרי הביטחון והבט"פ לפגישה לילית על מנת להגיע להכרעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 22:23 כז בסיון התשפא

צעדת הדגלים | נתניהו זימן את גנץ ואוחנה לישיבה מיוחדת
ריקוד דגלים. ארכיון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מצעד הדגלים שנקבע ליום חמישי הקרוב ממשיך לספק כותרות, ועדיין לא ברור האם יתקיים ובאיזו מתכונת. אחרי שמוקדם יותר היום (ב') החליט מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן שלא לאפשר למצעד לצעוד כמתוכנן ביקורת רבה הופנתה על הממשלה. בתגובה לסערה ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס פגישה מיוחדת.

שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה זומנו לפגישה אצל ראש הממשלה, בפגישה שהחלה בשעה 22:00 ידונו השלושה באפשרויות השונות ויכריעו האם לקיים את המצעד ובאיזה מתכונת. אמיר אוחנה כתב עוד קודם לפגישה  כי: "עמדתי היתה ונותרה כי אין לשעות לאף איום מאף גורם המאיים על חופש הביטוי, הפולחן או הדת. אני שומע על המורכבויות והקשיים, ועדיין סבור כי יש להעלות את ההחלטה לדרג המדיני בשל חשיבותה. "להיות עם חופשי בארצנו" לא יכולה להשאר שורה מהמנון. שוחחתי עם רה"מ, ובכוונתו לקיים דיון בנושא".

כזכור אחרי ההחלטה לבטל את המצעד, שהגיעה על רקע איומים מרצועת עזה כי תהיה תגובה למצעד בעיר העתיקה, תקפו רבים את המפכ"ל קובי שבתאי. 

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי מדובר בכניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס. "מפכ"ל המשטרה לא מסוגל להגן על צועדים ברחובות ירושלים עם דגלי ישראל ולא מסוגל להגן על תושבי לוד, רמלה ועכו היהודיים. עכשיו הוא גם הופך את יחיא סינוואר למי שמנהל את ירושלים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר אמר עם פרסום הידיעה כי מפכ"ל המשטרה נכנע לחמאס וכי הוא מתכוון לצעוד בעצמו במסלול שתוכנן. "לצערנו מפכ"ל המשטרה ממשיך את קו הכניעה וההתקפלות לטרור".

במקביל בחמאס חגגו על הניצחון התודעתי וגם בירושלים ישנם צעירים ערבים שמתכננים לצעוד מעין "מצעד ניצחון" במתווה המקורי עד להר הבית.


האזעקה בריקוד הדגלים ביום ירושלים השנה.