פרעות תשפ"א | הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד 5 צעירים מהפזורה הבדואית

שבועיים לאחר הפרעות האלימות שבוצעו ברחבי הארץ, מבצע חוק וסדר מביא לענישת הפורעים, כתב אישום הוגש היום נגד פורעים שפעלו בדרום "מתוך מניע לאומני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/21 13:12 כג בסיון התשפא

פרעות תשפ"א | הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד 5 צעירים מהפזורה הבדואית
פרעות תשפ"א, צילום: Roni Ofer/Flash90

אחרי שהארץ בערה בזמן מבצע שומר החומות, וצעירים ערבים ביצעו נזקים לרכוש במהלכן של פרעות אלימות, הפורעים מתחילים לשלם. היום (ה') הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב תביעה נגד חמישה צעירים בדואים, שבצעו שורה של עבירות באזור צומת שוקת.

על פי כתב האישום הצעירים פעלו באזור צומת שוקת, ובצעו מספר פשעים שכללו יידוי אבנים, הנחת אבנים וגדרות על הכביש, הבערת צמיגים, השלכת בלון גז, גרימת נזק לתשתיות, ריסוס כתובות לאומניות ועוד. בכתב האישום נכתב כי: "מעשיהם של הנאשמים נעשו מתוך מניע לאומני, דתי ואידיאולוגי".

בהודעת הפרקליטות נחשפו שמות האשמים ונכתב כי:" פיראס אסביחאת (26), מוחמד אבו מסאלם (41), סארי אלסייד (26), עבד אל פתאח (20) ויוסף אבו קיעאן (23) יחד עם אחרים, בשעות הלילה ולמשך מספר שעות, הפילו 12 עמודי תאורה בגובה של כ- 12 מטר כל עמוד ובמשקל של  כ- 270 ק"ג, בקטע כביש 31 שבסמוך למחלף חורה".

עוד עולה מכתב האישום, כי לאחר הפלת עמודי התאורה, הנאשמים עמדו עם אבנים בצידי הכביש, שאלו את המשתמשים באם הם ערבים או יהודים, במטרה ליידות אבנים על המשתמשים היהודים. כמו כן, רוססו על תורן התאורה,  הכתובות בערבית: "אלוהים גדול, הנגב האהוב, פלאסטין, נצחון לפלאסטין, ודגל פלאסטין". שווי הנזק  המיידי, שגרמו הנאשמים במעשיהם הוא 492,000 שקל.

כתבי האישום שהוגשו היום מצטרפים לגל של מעצרים וכתבי אישום שמוגשים נגד צעירים רבים, שבזמן שומר החומות ביצעו לינצ'ים ופרעות אלימות ברחבי הארץ, כחלק ממבצע "חוק וסדר".