שגריר ראשון לבחריין בישראל

שר החוץ אשכנזי אישר את מינויו של השגריר חאלד יוסיף אל-ג׳להמה, לאחר החלטת ממשלת בחריין על פתיחת שגרירות בישראל. "מימוש הסכם השלום וחיזוק הקשר בין המדינות"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 30/03/21 17:13 יז בניסן התשפא

שגריר ראשון לבחריין בישראל
השגריר הבחרייני המיועד, צילום: משרד החוץ הבחרייני

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח ביום ראשון, בצאת החג, עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני, לקראת פתיחת שגרירות בחריין בארץ ומינוי שגריר בחרייני ראשון בישראל. שר החוץ של בחריין עדכן את עמיתו הישראלי על החלטת ממשלת בחריין לפתוח שגרירות בישראל וביקש את אישורו של אשכנזי למינוי חאלד יוסיף אל-ג׳להמה (Khaled Yousif Al-Jalahma) לתפקיד שגריר בחריין בארץ.

שר החוץ אשכנזי ברך על ההחלטה: "החלטת ממשלת בחריין למינוי שגריר בישראל היא עוד צעד חשוב במימוש הסכם השלום וחיזוק הקשר בין המדינות". בנוסף, הודה אשכנזי לעמיתו הבחרייני על "ידידותו האמיצה, כמו על אומץ הלב ומנהיגותו של מלך בחריין".

 

(נחיתת המשלחת הישראלית בבחריין לחתימה על הסכם השלום)

 

משרד החוץ הבחרייני שיגר איגרת רשמית למשרד החוץ הישראלי עם בקשת הסכמה לשגריר המיועד. לאחר בדיקה, אישר שר החוץ אשכנזי את מינויו של השגריר אל-ג׳להמה. השגריר המיועד משמש משנת 2017 כמנהל הפעילות של משרד החוץ הבחרייני וכיהן כסגן שגריר בחריין בארה״ב (2009-2013). בשבועות הקרובים יגיע לארץ צוות הקמה מבחריין.