ריבלין שוחח עם האפיפיור, שאיחל 'חג שמח' לרגל חנוכה

נשיא המדינה שוחח בטלפון עם האפיפיור פרנציסקוס, לקראת חג המולד בצל הקורונה, והאפיפיור בירך את הנשיא ואת העם בישראל בברכת 'חג שמח' לרגל חנוכה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/12/20 16:40 כח בכסלו התשפא

ריבלין שוחח עם האפיפיור, שאיחל 'חג שמח' לרגל חנוכה
הנשיא ריבלין עם האפיפיור, צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח בטלפון היום (ב') עם האפיפיור פרנציסקוס, Pope Francis, לקראת חג המולד בצל הקורונה.

"כאשר נפגשנו בעבר התפללת לשלום באזורנו. למרבה המזל התפילות התגשמו והתחלנו לראות הסכמי שלום במזרח התיכון," אמר הנשיא בפתח דבריו. הנשיא ברך את האפיפיור והקהילות הנוצריות בעולם ובישראל בברכת חג מולד שמח ושנה אזרחית חדשה טובה. האפיפיור הודה לנשיא וברך אותו ואת העם בישראל בעברית ב"חנוכה שמח".

"חשוב שכל התושבים בעולם יזכו לחיסון נגד מגפת הקורונה, אסור שהחיסון יהיה נחלת חלקן רק של המדינות העשירות. זו חובתנו המוסרית. המגפה הראתה לעולם שכולנו שווים בפני האל," אמר הנשיא ובירך גם על מינויו של הפטריארך הלטיני פיצאבלה.

"גם חנוכה וגם חג המולד הם חגים בהם משפחות וקהילות נפגשות. חגיגה תחת מגבלות נגיף הקורונה קשה ומורכבת מאוד לכולנו," אמר הנשיא והוסיף: "בחודש שעבר נפגשתי עם ראשי הכנסיות ואנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק למציאת פתרונות המתחשבים בצרכים הדתיים והבריאותיים כאחד."

בתום דבריו ביקש הנשיא להודות על הידידות העמוקה ולהזמין את האפיפיור לחנוכת אתר "ארץ המנזרים" עליו הוא עמל שנים ארוכות ועליו שוחח עם האפיפיור בשני ביקוריו בוותיקן. האפיפיור הודה לנשיא על מאמציו לבסס אמון בין העמים ואמר לנשיא כי הוא נושא אותו בתפילותיו תמיד כאיש של שלום.

"ארץ המנזרים" הוא מיזם רחב יריעה לקידום התיירות באזור המנזרים והכנסיות הנטושים במרחב נהר הירדן, סמוך לאתר הטבילה, שם על פי המסורת הטביל יוחנן את ישו ומאמיניו. בשנים האחרונות מקדם הנשיא את הכשרת הפרויקט להרחבת היקף התיירות המגיעה לאזור ופיתוח האתרים למבקרים מהעולם כולו. מאתר הטבילה ודרומה משתרעת דרך ובה מספר נקודות ציון מרכזיות: כנסיות, קפלות ומנזרים - אלה העניקו לאזור את שמו. כאמור, האתר שהפך בעל חשיבות דתית והיסטורית לנצרות, פותח ושוקם בשנים האחרונות לקראת פתיחתו למבקרים. כחלק ממהלך זה נעשו פעולות לפינוי המוקשים שהונחו בשנות השבעים אשר מנעו את הכניסה למרחב הכנסיות ובימים אלה מקודם המיזם גם מול השותפים הירדנים הנוגעים אליו.