גנץ ואשכנזי בירכו, בנט וסער הצטרפו ואפילו לפיד החמיא לנתניהו: התגובות להסכם עם מרוקו

ברכות מקיר לקיר במערכת הפוליטית להסכם השלום בין ישראל ומרוקו. גנץ ואשכנזי, שעודכנו על ידי הבית הלבן, הודו לטראמפ ולמלך מרוקו. בנט וסער פרגנו לראש הממשלה נתניהו, ואפילו לפיד הצטרף

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/20 20:28 כד בכסלו התשפא

גנץ ואשכנזי בירכו, בנט וסער הצטרפו ואפילו לפיד החמיא לנתניהו: התגובות להסכם עם מרוקו
צילום: Gili Yaari / Flash90

במערכת הפוליטית בירכו הערב (ה') על הסכם השלום בין ישראל ומרוקו, עליו הודיע הנשיא טראמפ מוקדם יותר, הצפוי להיחתם בקרוב. שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי עודכנו על המגעים בין ישראל ומרוקו, שהתקיימו בתיווך אמריקאי, מצד הבית הלבן ולא מצד נתניהו.

נתניהו: "מודה לטראמפ ולמלך מרוקו על השלום, זה יהיה שלום חם"

שר הביטחון בני גנץ אמר כי הוא ''מברך על כינון היחסים הרשמיים הצפוי עם מרוקו. זו הזדמנות לעגן יחסים של שנים רבות, ושותפות היסטורית עשירה ומפוארת של שני העמים, שתהפוך כעת לרשמית.
מדובר במהלך משמעותי, שיחזק את האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של שתי המדינות. אני מודה לממשל האמריקאי שפועל ללא לאות לחיזוקה של ישראל וליציבות האזור כולו", הוסיף גנץ.


(נתניהו על הסכם השלום עם מרוקו)

שר החוץ, גבי אשכנזי, הצטרף לדברים: "אני מברך על החדשות המשמחות והחשובות המגיעות היום מוושינגטון על חידוש היחסים בין ישראל לבין מרוקו. מדינת ישראל מוקירה תודה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולצוותו על קידום השלום והיציבות במזרח התיכון והתמיכה בישראל. זהו יום גדול נוסף לדיפלומטיה הישראלית, יום של אור, כיאה לחג החנוכה".

אשכנזי הוסיף כי "חידוש היחסים בנינו הינו נדבך חשוב ומתבקש במסגרת "הסכמי אברהם", המשקף את יחסי הידידות העמוקים בין העמים. אני קורא למדינות נוספות להצטרף למעגל "הסכמי אברהם".
ברכותיי החמות גם למלך מרוקו, מוחמד השישי, על ההחלטה האמיצה והנכונה. אני מצפה להדלקת הנרות בנציגותנו ברבאט בשנה הבאה".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, בירך באופן חריג את ראש הממשלה: "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו ואת כל מי שעסק בנושא השלום עם מרוקו על הסכם חשוב למדינת ישראל''.

ראש בראש? לפיד ובנט

בירכו. לפיד ובנטצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, בירך גם הוא, ושיבח את ראש הממשלה: "'יום חג לישראל ולמרוקו! עוד צעד בהתבססות של מדינת ישראל. תודה ענקית לנשיא דונאלד טראמפ שפעל עם אנשיו ליצור חיבור זה, והערכה לראש הממשלה נתניהו על המהלך המשמעותי. חנוכה שמח!''

גם גדעון סער, שרק אמש התפטר מהכנסת במטרה להקים מפלגה חדשה, בירך את ראש הממשלה על ההישג: "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על ההסכם החשוב בין ישראל למרוקו ואת נשיא ארה״ב טראמפ והממשל האמריקאי, על המעורבות והמאמץ המיוחדים שהשקיעו ועודם משקיעים למען שגשוגה של ישראל והשלום והיציבות במזרח התיכון".

השר לענייני ירושלים, רפי פרץ, אמר כי ''הוריי שעלו ממרוקו והשאירו מאחור את כל חייהם, תמיד דיברו על שלום ועל יחסים טובים עם השכנים הערבים במרוקו. הגיעה העת שגם אנחנו. ההודעה הערב של הנשיא טראמפ על כינון היחסים עם מרוקו היא הודעה היסטורית ומשמחת. אהלן וסהלן, אהלן ביקום. מוזמנים לירושלים''.