"ישראל היא הבעיה הגדולה של המזרח התיכון"

שגריר רוסיה אנטולי ויקטורוב תוקף את מדיניות ישראל בנושא הפלשתיני, וטען כי "ישראל היא זו שתוקפת את חיזבאללה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/20 17:34 כב בכסלו התשפא

"ישראל היא הבעיה הגדולה של המזרח התיכון"
אנטולי ויקטורוב, צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, אומר היום (ג') כי הבעיה של המזרח התיכון איננה איראן, אלא דווקא ישראל. ויקטורוב האשים את ישראל באי קיומן של החלטות האו"ם בנושא הסכסוך עם הפלשתינים, ואמר כי פעילותה של איראן באזורנו איננה מהווה בעיה כלל.

בראיון, שהובא ב'מעריב', נשאל ויקטורוב האם חוסר התקשורת בין ישראל והפלשתינים מערער את היציבות באזור, יותר מאשר הפעילות של איראן בסוריה ובלבנון ופעילות חיזבאללה, ואמר כי "ישראל היא זו שתוקפת את חיזבאללה, לא החיזבאללה תוקף את ישראל", בהתייחסו לתקיפות המיוחסות לישראל את שיירות הנשק בסוריה. לדברי ויקטורוב, "הבעיה במזרח התיכון היא לא איראן, אלא ישראל".

https://youtu.be/PEXL2X1XhRY

בנושא הסכם הגרעין של המעצמות עם איראן, ממנו פרשה ארה"ב בהובלת דונלד טראמפ, אמר ויקטורוב כי הפרישה האמריקאית פתחה לאיראן את הפתח להפר את ההסכם בעצמה. לדבריו, "אם יחזרו האמריקאים, הדברים יהיו פשוטים הרבה יותר. זה יעזור להפחית את החשש באזור ויאפשר לאיראן לפתח תוכנית לאנרגיה גרעיני וגם יאפשר לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לפקח על השימוש הצבאי שתעשה איראן ביכולותיה הגרעיניות".

בנושא הסכמי השלום של ישראל עם האמירויות, בחריין וסודאן ('הסכמי אברהם') אמר ויקטורוב כי ממשלתו תומכת בהן, אך "אנחנו מאמינים כי הסוגייה הפלשתינית וסוגיית ההתנחלויות חייבות להיפתר. הן לא יכולות להיות מוחלפות על ידי הסכמי אברהם, הבעיות עדיין קיימות ואינן מסכנות רק את תושבי האזור אלא אנשים רבים ברחבי העולם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן