נתניהו וראש המוסד ביקרו בערב הסעודית

שלום עם סעודיה? הדיווח על מטוסו הפרטי של ראש הממשלה שיצא אתמול מנתב"ג לסעודיה מעורר תהיות, ומצטרף לדחייה של ישיבת קבינט הקורונה מאתמול להיום. ממשרד ראש הממשלה נמסר: "לא מתייחסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/20 09:19 ז בכסלו התשפא

נתניהו וראש המוסד ביקרו בערב הסעודית
ביקר בסעודיה? נתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

גולשי אינטרנט רבים זיהו כי המטוס הפרטי שמשמש את ראש הממשלה נתניהו בטיסותיו הרשמיות, המריא אתמול (א') מנמל התעופה בן גוריון לעיר ניום שבסעודיה וחזר לאחר חמש שעות, זאת בזמן ששם נפגשו יורש העצר הסעודי והאיש החזק בסעודיה, מוחמד בן סלמאן, ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו.

מקור ישראלי דיווח הבוקר כי ראש הממשלה וראש המוסד יצאו אמש לניום, ונפגשו עם בן סלמן ועם פומפאו. לא נמסר מה הייתה מטרת הפגישה. שלשום בשעת לילה מאוחרת הוחלט לדחות את קבינט הקורונה מיום ראשון להיום בערב, כנראה שהטיסה המפתיעה היא זו שגרמה לכך. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי הם "לא מתייחסים" לדיווח. 


(נתניהו בפגישה עם פומפאו בישראל, בשבוע שעבר)

בהמשך דווח כי ראש הממשלה לא עדכן את שר החוץ גבי אשכנזי ואת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, בטיסה לערב הסעודית. יועץ התקשורת של ראש הממשלה, טופז לוק, צייץ הבוקר בטוויטר: "גנץ עושה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה עושה שלום". 

בשבוע שעבר, במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת עם שר החוץ הבחרייני וראש הממשלה נתניהו, רמז מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו כי "אנו מקווים שיהיו עוד הרבה יותר הסכמים בהמשך, נוסף על השניים שהיו עכשיו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן