שליחו של טראמפ למזה"ת: "ירדן מדינה פלסטינית? הפסיקו להפיץ שמועות"

ג'ייסון גרינבלט דחה את הדיווחים, לפיהם היוזמה המדינית של נשיא ארה"ב "תכלול קונפדרציה של ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית, או שהחזון יציב את ירדן כביתם של הפלסטינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/19 17:40 יט בניסן התשעט

שליחו של טראמפ למזה"ת: "ירדן מדינה פלסטינית? הפסיקו להפיץ שמועות"
ג'ייסון גרינבלט, שליח ארה"ב למזרח התיכון, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, דחה היום בציוץ בטוויטר שמועות בנוגע לתכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

"השמועות שתוכנית השלום", כתב, "תכלול קונפדרציה של ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית, או שהחזון יציב את ירדן כביתם של הפלסטינים - לא נכונות. בבקשה הפסיקו להפיץ שמועות".

אתמול התייחס לתכנית גם חתנו של טראמפ המשמש כיועצו הקרוב, ג'ארד קושנר, כשאמר כי בבית הלבן מתכוונים לעשות "משהו שונה". לדבריו, "שני הצדדים ייאלצו לבצע פשרות קשות". בנוסף הוא הדגיש כי בוושינגטון מתכוונים להציג הצעה מפורטת וכי פרטי היוזמה תפורסם לאחר הרמאדן שמסתיים בתחילת חודש יוני.

מי שפחות ניזון משמועות לגבי התכנית המתגבשת, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהצהיר אתמול כי יפעל לקריאת יישוב חדש ברמת הגולן על שמו של טראמפ, בעקבות הכרת ממשלו בריבונות הישראלית באזור:  "יש צורך לבטא את הערכה שלנו בקריאת שמו של יישוב או קריה על שמו של דונאלד טראמפ ברמת הגולן, אני אביא את זה לממשלה בקרוב".