צייר הקריקטורה פוטר מה'ניו יורק טיימס'

בעיתון האמריקאי התנצלו על פרסום הקריקטורה שבה נראה נשיא ארה"ב כעיוור המובל בידי כלב נחייה בדמות נתניהו. עכשיו הנהלת העיתון הפסיקה את ההתקשרות עם שירות הסינדיקציה שהפיץ את הקריקטורה האנטישמית

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/19 21:45 כה בניסן התשעט

צייר הקריקטורה פוטר מה'ניו יורק טיימס'
פטרו את מספקי שירות הקריקטורות, צילום: shutterstock

הקריקטורה האנטישמית שהתפרסמה בעיתון 'הניו יורק טיימס' השבוע גררה לא מעט תגובות. העיתון האמריקאי כבר התנצל, אך כעת החליט להפסיק את שירותיה החיצוניים של החברה שסיפקה את הקריקטורה. כזכור, בקריקטורה נראה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חובש כיפה ומובל בידי כלב נחייה בדמות ראש הממשלה בנימין נתניהו. הציור זכה לגיוניים, זאת בעקבות הטענות על כך שהוא ציור אנטישמי.

השירות, CartoonArts, העביר לעיתון את הקריקטורה שצייר המאייר אנטוניו מוריירה אנטונס עבור העיתון "אקספרסו" בארצו, פורטוגל. ניו יורק טיימס עובד עם השירות זה כמה עשורים, ומקבל ממנו כ-30 קריקטורות מדי שבוע. דוברת העיתון, איילין מרפי, אמרה כי ההתקשרות הופסקה, בתגובה לפניית "דיילי ביסט" בנושא תלונה של מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, על קריקטורה אחרת שפורסמה בסוף השבוע האחרון.

גרינבלט מחה על הקריקטורה שבה נראה נתניהו אוחז בלוח אבן מעוטר במגן דוד, עוטה משקפי שמש ומחזיק במוט סלפי, כשהוא יורד מהר. "זה נראה כמו לוחות הברית", אמר גרינבלט. "זה אולי לא אנטישמי באופן בוטה כמו הקריקטורה הראשונה, אבל זה בבירור איור פוגעני וחסר רגישות, בהתחשב באותו פרסום".

בתגובה שהעבירה מרפי לאתר היא כתבה כי "הקריקטורה שפורסמה בשבוע שעבר במהדורה הבינלאומית היתה בבירור אנטישמית. אין לכך הצדקה ואנו מתנצלים על פרסומה. אמנם, איננו חושבים שהקריקטורה השנייה נופלת תחת קטגוריה זו, לעת עתה החלטנו להפסיק את פרסום הקריקטורות משירות הסינדיקציה".