נתניהו בין 100 המשפיעים בעולם

המגזין היוקרתי 'טיים' היוצא בארה"ב, פרסם כמדי שנה את רשימת 100 האישים המשפיעים בעולם, וכלל בתוכה את ראש הממשלה, שכבר הופיע בה בעבר. עוד ברשימה: נשיאי ברזיל, סין וארה"ב, האפיפיור, כוכבי קולנוע וספורט ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/19 16:51 יב בניסן התשעט

נתניהו בין 100 המשפיעים בעולם
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

כבוד ישראלי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מופיע ברשימת 100 המשפיעים בעולם של המגזין האמריקאי 'טיים'. המגזין מפרסם כל שנה את הרשימה, והופעה בה נחשבת ליוקרתית במיוחד. נתניהו הופיע כבר ברשימה בעבר, וכן הופיעו בה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ושרת החוץ לשעבר ציפי לבני.

ראש הממשלה כתב בתגובה להכללתו ברשימה: "תודה למגזין הבינלאומי TIME על שבחר בי לאחד מ-100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם. אמשיך לפעול בכל כוחי למען המדינה שלנו".

על כל אחד מהנבחרים והנבחרות ברשימה נכתב ערך נפרד, כשאת הערך על ראש הממשלה כתב העיתונאי דייויד פרנץ', מבכירי הכותבים של המגזין 'טיים'. פרנץ' כתב על נתניהו: "ישראל היא ארצו. אם היה איזשהו ספק, בחירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכהונה חמישית באפריל לא רק חיזקה את אחיזתו במדינה בעלת חשיבות רבה במזרח התיכון, אלא גם הציבה אותו בעמדת זינוק בדרך לעקוף את המנהיג המייסד שלה, דוד בן גוריון, כראש הממשלה שכיהן הכי הרבה זמן. הסיבות למשיכה אליו ברורות. האינתיפאדה השנייה החלישה את השמאל הפוליטי בישראל, והזיכרונות הטריים של פיגועי התאבדות החלישו דרמטית את הרעיון שיש פרטנר לשלום. ירי הרקטות המתמשך על-ידי חמאס מוכיח שהסכנות הנוכחיות הן אמיתיות, והכוח והשאיפות של איראן מאותתים שגם שני דורות אחרי מלחמת יום הכיפורים לישראל עשויים להישקף איומים קיומיים".

נשיא ברזיל עם נתניהו, בביקורו בישראל

גם הוא בפנים. נשיא ברזיל עם נתניהו, בביקורו בישראלצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד כותב פרנץ' כי "למרות הסכנות ישראל נעשית משגשגת יותר ויותר. היא נעשית חזקה יותר. וכפי שהוכיחו הבחירות, די ישראלים מאמינים לא רק שנתניהו אחראי חלקית להצלחה הזו, אלא שהוא האיש שישראל אינה יכולה בלעדיו. וכך הוא ניצח שוב, אף שהוא מתמודד עם טענות חמורות לשחיתות. אין ספק שלביבי מגיע חלקו בקרדיט על חוזקה של ישראל, אבל העובדה שהוא מצליח לשכנע את הישראלים שרק הוא יכול להשיג זאת – היא ההישג הפוליטי האמיתי שלו".

נבחרים נוספים לרשימת 100 המשפיעים בעולם של המגזין הם נשיא ברזיל בולסונרו, שביקר בארץ לאחרונה, נשיא סין, נשיא ארה"ב טראמפ, האפיפיור פרנסיסקוס, מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, ראשי הממשלות של ניו זילנד ואתיופיה, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, מישל אובמה, הגברת הראשונה לשעבר. וכן כוכבי קולנוע, תרבות וספורט.