מדוע הפעילים למען בעלי החיים הם שמאלנים? לרב מלמד יש תשובה

הרב אליעזר מלמד לא מופתע שמרבית הנלחמים על זכויות בעלי החיים משתייכים לארגוני השמאל שלטענתו, "חיבלו ושיבשו את כל מערכות המוסר הבסיסיות של החברה". לדבריו, לדעת השמאל "החלשים צריכים להיקרא 'מוחלשים'. לא פלא שהם מכילים את אותם ערכים משובשים על בעלי החיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/11/17 17:02 כ בחשון התשעח

מדוע הפעילים למען בעלי החיים הם שמאלנים? לרב מלמד יש תשובה
"עמדה משובשת של השמאל". הרב מלמד, צילום: פלאש 90. מרקו

ראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, נשאל מדוע מרבית הפעילים למען בעלי החיים הם אנשי שמאל ואין כמעט דתיים שמתעסקים בנושא. בתשובתו ענה לו הרב כי הדבר מוכיח עד "עמדתם משובשת".

"כפעיל למען בעלי חיים שגר בשומרון ושומר מצוות", נשאל הרב מלמד שפירסם את הדברים בטורו השבועי בעיתון 'בשבע', "מטרידה אותי העובדה שאין כמעט שומרי מצוות בין הפעילים למען החיות".

לדברי השואל, עובדה זו יוצרת תודעה כאילו אנשי המוסר הם אנשי שמאל ואילו את אנשי הימין המוסר לא מעניין. האם לא היינו יכולים לקדש שם שמיים אילו היינו רגישים יותר לחייהם הקצרים ולמותם הטרגי של העגלים והעופות?".

לרב הייתה תשובה ברורה והיא "שהעובדה שרוב הפעילים למען בעלי חיים נוטים לתמוך בצד הרע שבסכסוך הישראלי, כמו בסכסוכים נוספים בעולם, מוכיחה שעמדתם משובשת".

בהמשך הוא הסביר את מה שהוא כינה כ-"שיבוש המוסרי של השמאל". לטענתו, מטרת ארגוני השמאל היא להרוס את הקיים ולבנות הכל מחדש, "מתוך מניעים מוסריים של צדק חברתי ודאגה לזכויות החלשים, תנועות השמאל הציעו תוכניות לעולם חדש ומתוקן, שכדי לקיימו צריך להרוס את הישן".

עוד כתב הרב מלמד כי "בהריסת הישן ניתקו את הקשר שבין זכויות לחובות, חיבלו בכל מערכות המוסר הבסיסיות ושיבשו את כל מערכות החברה והכלכלה. כבר אי אפשר לדעת על מה ראוי לשלם ועל מה לא, מה זכותו של האדם לדרוש ומה הוא יכול לבקש אבל לא לדרוש".

הרב המשיך במתקפתו החריפה על אנשי השמאל וכתב כי "בעולם המדומיין של השמאל אין מדד אמיתי למחירי הדברים ולמשכורות, ומכיוון שכך הוא אינו יכול להתקיים, וכשמנסים לקיימו משחיתים את כל המערכות. בעולם של השמאל, בשם זכות הדיבור - פועלים באלימות והחרמה בכל מערכות התקשורת והציבור נגד זכות הדיבור של בעלי השקפה שונה. בשם התקינות הפוליטית מצנזרים וסותמים פיות".

הפגנת שמאל למען בעלי חיים

הפגנת שמאל למען בעלי חייםצילום: shutterstock

כעמדה המנוגדת לערכי השמאל הוא ציין את עולם התורה, "כללי המוסר של התורה מבוססים על המציאות הריאלית ועל כללי דרך ארץ, לפיהם השווי של הדברים נקבע לפי נכונות האנשים לשלם עליהם, וכל זמן שאין בדבר עוולה או שחיתות, הדבר כשר ומצדיק תשלום. לפיכך, מותר להעסיק עובד בקישוט אולם בכל מיני מותרות, כפי מה שמשמח את האנשים והם מוכנים לשלם עליו".

לשיטתו, הגבול נחצה רק במידה ומשפילים את העובד או מתעללים בו, "אבל בתנאי שלא ישפילו את העובד לעשות עבודות של חינם, שמגמתן להראות את עליונותו של המעסיק על העובד, כגון לנקות פירור משולחן האוכל שהמעסיק יכול להסיר בקלות, או לעדור במקום שאין בו שום צורך, וכעין מה שנצטווינו (ויקרא כה, מג) שלא להעביד בפרך.

"כמו כן לגבי כל שאר הזכויות, הן צריכות להיות מבוססות על העולם הריאלי האנושי. וכפי שבעבודה הגבול הוא התעללות בעובד, כך בשאר הזכויות הגבול הוא התעללות או אלימות. ולא כפי עמדת השמאל שקובעת מסכת ערכים ערטילאית שמאשימה בסבלם של החלשים את כל שאר בני העולם, שעל כן החלשים צריכים להיקרא 'מוחלשים', וממילא מותר לפגוע בכל השאר כדי לתקן כביכול את העוול שנעשה ל'מוחלשים'".

הרב ציין כי אמנם "במבט ראשון נראה שעמדה זו מועילה לחלשים, אולם במבט שני היא מחבלת בכל מערכות המוסר, החברה והכלכלה, ומדרדרת את כולם לריב, מדון ומחסור. לא פלא שאיש שמאל קיצוני יכיל את אותם ערכים משובשים על בעלי החיים שהוחלשו על ידי בעל חיים מפותח יותר הקרוי אדם, שמתאר את עצמו כנעלה על שאר המינים, כדי שיוכל לנצלם, מפני שכל תיאור החיים הוא פוליטי – מאבק שבין מדכאים למדוכאים".