מגן צפוני: כוח צה"ל ירה לעבר חשודים לבנונים

שבת מתוחה בגבול הצפוני. שלושה חשודים התקרבו לגדר, בה נערכות העבודות לנטרול המנהרות. כוח צה"ל ירה לעבר החשודים. אין נפגעים. העבודות ממשיכות כסדרן

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/18 18:37 ל בכסלו התשעט

מגן צפוני: כוח צה"ל ירה לעבר חשודים לבנונים
הכלים שבאמצעותם חושפים את המנהרות, צילום: דובר צה"ל

תקרית ראשונה מאז החל מבצע 'מגן צפוני':לוחמי צה"ל פתחו היום (שבת) בצהריים באש לעבר שלושה חשודים, ככל הנראה פעילי חיזבאללה, שהתקרבו לעבר מרחב העבודות בגבול לבנון. 

מדובר צה"ל נמסר כי לוחמים שפעלו במובלעת הישראלית הסמוכה לגבול הצפון זיהו שלוש דמויות שניסו להתקרב לכיוונם בחסות מזג האוויר. החיילים ירו לעברם על פי הוראות הפתיחה באש, והשלושה נמלטו. עוד נמסר כי העבודות בגבול הצפוני נמשכות כסדרן.

בניגוד לטענת צה"ל, צבא לבנון אמר כי היו אלו חיילים שהתקרבו לגדר כחלק מסיור שגרתי ולא פעילי חיזבאללה. ממשלת לבנון טוענת כי חיילים לבנונים התקרבו לגבול כיוון שישראל חצתה את הגבול הכחול והפרה את החלטות האו"ם. מקורות זרים מדווחים כי ישראל הזהירה  הזהירה את לבנון דרך ארצות הברית וצרפת, כי תתקוף בשטחה אם חיזבאללה לא יעצור את פיתוח הטילים המדויקים בתמיכת איראן.

המבצע נפתח ביום שלישי השבוע במטרה לחשוף ולנטרל את המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה משטח לבנון. עוד באותו היום חשף צה"ל מנהרה שנחפרה ממפעל בלוקים בכפר כילא שבדרום המדינה לשטח ישראל, ובעקבות הפעילות ההנדסית של צה"ל במקום הוכרזה גזרת מטולה כשטח צבאי סגור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ועדכן אותו בהתפתחויות הימים האחרונים.