'מגן הוקרה' הוענק לרופא מבית החולים הדסה שהציל עשרות בני אדם

פרס 'מגן הוקרה' מטעם משרד העלייה והקליטה הוענק לפרופ' חוסה כהן על תרומתו פורצת הדרך לרפואה בישראל.

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/18 12:04 ד בכסלו התשעט

'מגן הוקרה' הוענק לרופא מבית החולים הדסה שהציל עשרות בני אדם
צילום: קרדיט תמונה: דוברות משרד העליה והקליטה.

פרס "מגן ההוקרה" לשנת 2018 מטעם משרד העלייה והקליטה מוענק לעולים חדשים במטרה לעודד ולהדגיש את תרומתם של העולים מן הארצות השונות למדינת ישראל ואזרחיה. מתוך 80 מועמדים מכובדים בהחלט, בחרה הוועדה ב-5 מקבלי אות ההוקרה שהומלצו בכל פה.

את הפרס העניקה שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר ומנכ"ל משרדה במעמד יו"ר וועדת הקליטה בכנסת, חברי כנסת, ושר המדע.

פרופ' כהן, שעלה לישראל מארגנטינה, משמש מרגע הגעתו לארץ כראש היחידה לצנתורי מוח בהדסה והיה בין מקימיה כיחידה ראשונה בישראל.

פרופ' לקר, מנהל יחידת השבץ המוחי בהדסה, תיאר בפני הוועדה הבוחרת,כי"פרופ' כהן הוא ללא ספק בין עשרת מצנתרי המוח הטובים בעולם ובעל זריזות ידיים לא רגילה ומקצועיות שהיא משכמה ומעלה"

עוד הוסיף: "מהיכרות אישית איתו אני יכול לומר שאין ציוני נלהב ממנו. הוא עלה לארץ עם מוטיבציה אדירה לפעות בשירות העם והמדינה, מומחה כמוהו יכול להשתכר  פי 100 ויותר בארה"ב ואף על פי כן הוא בוחר לגור כאן בארץ בירושלים ולסייע בהצלת נפשות בעם ישראל."

הפרס ניתן לפרופ' כהן לאחר שבמשך 18 שנותיו הציל את חייהם של עשרות חולים שעברו אירועים מוחיים ועל מקרה מיוחד שבו הצליח להציל את חייו של גבר בריא לחלוטין ולהחזיר אותו לתפקוד מלא לאחר שעבר אירוע מוחי קשה  וזאת בעזרת טיפול חדשני ויחודי בארץ.