מגיש בריטי אמר ש"ישראל הורגת הרבה ילדים" - וננזף

הפרשן והמגיש הבכיר של ה-BBC, אנדרו מאר, התייחס לעימותים בגבול עזה, וטען כי "ישראל הרגה הרבה ילדים פלסטינים". בעקבות תלונה נגדו קבעה הנהלת הערוץ שהוא הוליך את הצופים שולל והטעה את הקהל

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/18 09:26 יב בתמוז התשעח

מגיש בריטי אמר ש"ישראל הורגת הרבה ילדים" - וננזף
עימותים בגבול רצועת עזה, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

הנהלת רשת החדשות הבריטית BBC נזפה במגיש והפרשן הבכיר שלה, אנדרו מאר, לאחר שזה "הוליך שולל" את הצופים, כשהאשים את ישראל ב"הרג של המוני ילדים פלסטינים" בעזה. 

במהלך סקירת עיתונות יומית בתכניתו ששודרה לפני כחודשיים וחצי, העלה מאר את הנושא בעת דיון על התקיפות הכימיות של צבא אסד נגד אוכלוסיה אזרחית בסוריה. "זה לא רק המשטר הסורי, דרומה משם נטבחים הרבה ילדים פלסטינים בעזה על ידי הכוחות הישראליים", אמר מאר על רקע העימותים בגבול הרצועה.

בבריטניה הגדירו את הנזיפה במאר כ"חסרת תקדים", שמופנית אל בכיר ברשת בכל הנוגע לישראל. מי שהתלונן נגד מאר היה ג'ונתן ססרדוטי, פעיל בריטי נגד אנטישמיות, שפנה ל-BBC בטענה כי האמירה של מאר אינה במקום.  

בתלונתו כתב ססרדוטי כי "כשהוא דיבר על השימוש בנשק כימי בסוריה, אנדרו מאר החליט מסיבה מסוימת לדבר גם על ישראל (שבכל מקרה לא הייתה קשורה לנושא). הוא אמר כי הרבה ילדים נהרגו על ידי הכוחות הישראליים. זה לחלוטין לא נכון ומומצא. זה היה לא רלוונטי לדיון על סוריה, ולמעשה גם שקר מוחלט".

עורכי התכנית ניסו תחילה להתגונן ולגבות את מאר, והזכירו כי מתחילת השנה נהרגו חמישה "צעירים פלסטינים" בעימותים בגבול עזה. נוסף לכך טענה הרשת כי בשבוע שלאחר השידור נהרגו צעירים וילדים פלסטינים נוספים, אולם ססרדוטי התעקש כי האירועים אינם מצדיקים את אמירתו של מאר.

במענה שקיבל ססרדוטי מאחראי תלונות הציבור ב-BBC נכתב: "הנחיות הרשת מחייבות שכל אמירה תהיה מבוססת על עובדות ועל מקור מהימן. בהיעדר כל ראייה שתתמוך בביטוי 'הרבה ילדים נהרגו' בעת שזה נאמר, נראה כי מאר הסתכן בהולכת שולל והטעייה של הקהל. לכן, אנו מוצאים לנכון לקבל חלק זה של תלונתך".