מבקר המדינה עוקץ את סמוטריץ'

מבקר המדינה, יוסף שפירא מגיב על הניסיונות להחלשת מעמדו והמתקפות על מוסדות שלטוניים נוספים: "לפי סמוטריץ', הייתי צריך לבדוק רק את יציאת מצרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/18 16:18 כג בטבת התשעט

מבקר המדינה עוקץ את סמוטריץ'
ח"כ בצלאל סמוטריץ' ומבקר המדינה יוסף שפירא, צילום: פלאש 90

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, התייצב היום (ב') לדיון פרידה בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. הדיון נערך לקראת התפזרותה של הכנסת ה-20, וגם לקראת סיום כהונתו של שפירא. בדיון הפרידה שלח מבקר המדינה עקיצה לח"כ בצלאל סמוטריץ' שהציע בעבר הצעת חוק שתוכל לגרום לשינוי מסוים בתפקידו של מבקר המדינה.

כהונתו של שפירא צפויה להסתיים בקיץ הקרוב, שבע שנים לאחר שנכנס לתפקידו. בעקבות התפזרות הכנסת והבחירות שייערכו בעוד ארבעה חודשים, לוח הזמנים לבחירת המבקר הבא אינו ברור. יו"ר הוועדה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) אמרה: "תפקדת בתקופה קשה ומורכבת, ותחת איומים. כל הזמן היתה מונחת על השולחן הצעת חוק, שמטרתה לקלף אותך מכל סמכויותיך כמבקר ולהחליש מאוד את מוסד ביקורת המדינה", הוסיפה יחימוביץ' ביחס להצעת החוק שניסה לקדם ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי.

"לשיטתו של אותו חבר כנסת" הכוונה היא לח"כ סמוטריץ' אמר שפירא "אני צריך להכין דו"חות על יציאת מצרים. בסיכומו של דבר, לאחר שש שנים וחצי בתפקיד המבקר, אני חושב שגם המבוקרים עצמם הבינו את החשיבות בדו"חות רבים שעשינו".

על הניסיונות הללו להחלשת מעמדו והמתקפות על מוסדות שלטוניים נוספים, אמר שפירא: "מי שמעמיד את עצמו לבחירה לתפקיד המבקר חייב להיות איתן בדעתו, ולא ללכת שבי אחר רוחות הביקורת על המבקר והניסיונות להצר את צעדיו. נשיאת בית המשפט העליון עומדת ללא מורא בפני הניסיונות להחליש את מערכת המשפט. גם היועץ המשפטי לממשלה הוא שומר סף שלא נכנע לניסיונות להחלישו, לפי החלטותיו עד היום, ואני בטוח שגם ימשיך בכך".