מבצע 'מגן צפוני': המלט להשמדת המנהרות הציף כפר בלבנון

צפו. במהלך השמדת מנהרות הטרור ההתקפיות חוצות-הגבול אשר נחפרו ממרחב הכפר השיעי כילא כחלק ממבצע 'מגן צפוני', צה"ל תיעד כי המלט שהוזרם למנהרות הציף כפר בלבנון

חדשות כיפה גלעד כהן 27/12/18 16:13 יט בטבת התשעט

מבצע 'מגן צפוני': המלט להשמדת המנהרות הציף כפר בלבנון
כפר כילא, צילום: דובר צה"ל

במהלך מבצע 'מגן צפוני' בגבול לבנון, צה"ל השלים את נטרול והשמדת המנהרות ההתקפיות חוצות הגבול במרחב כפר כילא. באחת המנהרות זוהתה זרימה של מלט את תוך כפר לבנוני שהציפה אותו. פעולות צה"ל לחשיפה ולנטרול המנהרות במסגרת מבצע "מגן צפוני" נמשכות על פי תוכנית.

המנהרות ההתקפיות נבנו כרכיב מסווג בתוכנית ההתקפה שארגון חיזבאללה ניסה לפתח בשנים האחרונות ונועדו לאפשר כניסה חשאית של פעילות יחידת רצ׳ואן וזאת לצד ניסיון לחדירה עילית תחת מעטפת אש רחבה.

במהלך המבצע, זוהו זרימות של חומרים שצה״ל השתמש בהם ממבנה אזרחי בכפר כילא בו נמצא פיר אחת המנהרות וכן ממפעל הבלוקים עליו הצביע צה"ל כמוקד חפירת מנהרה אחרת. עובדה זו מצביעה על השימוש שמבצע חיזבאללה במבנים אזרחיים בלב השטח הבנוי בדרום לבנון, תוך הפרה חמורה של החלטה 1701 וסיכון אזרחיה כמגן אנושי. 

דובר צה"ל מוסר כי חשיפת והשמדת המנהרות הביאה לפגיעה מהותית ביכולת מימוש התוכניות של חיזבאללה וזאת לצד שורה של פעולות שמבוצעות בשנים האחרונות לשיפור מרכיבי ההגנה העילית. בנוסף, פעילות צה״ל סיכלה ומנעה את ניסיון חיזבאללה לפגוע בעיר מטולה ותושביה והוציאה את המנהרות מכלל שימוש.

אזור כפר כילא

אזור כפר כילאצילום: דובר צה"ל

 
בנוסף, חשיפת והשמדת המנהרות הביאה לפגיעה מהותית ביכולת מימוש התוכניות של חיזבאללה וזאת לצד שורה של פעולות שמבוצעות בשנים האחרונות לשיפור מרכיבי ההגנה העילית. פעילות צה״ל סיכלה ומנעה את ניסיון חיזבאללה לפגוע בעיר מטולה ותושביה והוציאה את המנהרות מכלל שימוש.
 
עוד נמסר מדובר צה"ל כי המבצע יימשך בתיאום עם ראשי הרשויות הרלוונטיים ותושביהן וצה"ל ימשיך לעדכנם ככל שיידרש.