"מביש": מה אמר הרב גורדין לאמה של מדריכת הצניחה?

שירה מרגלית צייצה כי רב ישיבת הר עציון שוחח עמה ואמר כי "אם היו מלבינים את פניה של בתו החיילת כך היה כועס". הרב גורדין ל'כיפה': "איני מכיר את פרטי האירוע. אין לי כוונה להצטרף לעליהום על החיילים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/08/18 14:58 כח באב התשעח

"מביש": מה אמר הרב גורדין לאמה של מדריכת הצניחה?
חיילים דתיים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

פרשת הצנחנים ומדריכת הצניחה ממשיכה להסעיר את השיח הציבורי. אמה של החיילת, שירה מרגלית, חשפה היום (חמישי) כי אחד מרבני הציונות הדתית פנה אליה וגינה את המקרה, אך אותו רב מסר ל'כיפה' את הזווית שלו לשיחה. 

"התקשר אלי הרב עמיחי גורדין מישיבת ההסדר הר עציון", צייצה מרגלית והוסיפה, "אמר לי שאם היו מלבינים את פניה של בתו החיילת כך היה כועס ושהמקרה המדובר מביש ואינו משקף. סיכמנו שניפגש ונחליף דעות ושיש למצוא את הדרך לחיות יחד בשלום".

הרב גורדין ביקש לפניית 'כיפה' להבהיר את אשר נאמר בשיחה וציין: "איני מכיר את פרטי האירוע של מדריכת הצניחה והחיילים הבינישיים. משכך אין לי כל כוונה להצטרף ולו במעט לעליהום שעושים לחיילים שהיו שם. אם כך הובן מדברי אני מצטער על כך מאוד. 

"עם זאת התוצאה שבה אנשים מסובבים את הגב לאדם אחר הינה תוצאה מבישה שלא צריכה לקרות, והמדריכה וודאי שאינה אשמה בכך. הרגשתי חובה להבהיר למשפחתה שהפניית גב אינה דרכה של תורה ושאני בטוח שגם החיילים שהיו שם הרגישו עם זה רע". 

לא בדיוק מה שנאמר? הציוץ של מרגלית

לא בדיוק מה שנאמר? הציוץ של מרגליתצילום: צילום מסך

עוד הוא אמר כי "חשוב לזכור שאלפי חיילים דתיים ואלפי חיילות משרתים ומשרתות בכל רגע נתון בצבא ללא הפניות גב. גורמים אינטרסנטים שמטרתם להבאיש את ריחו של הציבור הדתי בעיני עם ישראל לא חיכו רגע לפני שהפכו את האירוע הזה לתופעה. זאת כפי שהם האשימו אותנו באיסור על לבישת חולצות לבנות לאיסור דתי (מבדיקה אף רב או גורם דתי בשיזפון לא ביקש זאת) וכפי שהם הפכו אירוע בודד מלפני עשר שנים של יציאת חיילים דתיים בזמן שירת נשים לתופעה המונית שמזכירים אותה כל הזמן (כך למשל נאמר הבוקר בתוכנית של אילנה דיין)" 

לסיום הדגיש כי "חיילים דתיים משרתים תוך כדי כבוד והערכה מרובה לחיילות לא פחות ולעיתים רבות אף יותר מחיילים חילוניים. ואסור שאירוע בודד שאף אחד לא מעוניין בו ייצור רושם מעוות. איני רוצה שאף אדם וגם לא ביתי (שעושה שירות לאומי) יחוו חוויה מביכה כזאת, אני בטוח שלכך שותפים כל רבני ישראל. עלינו לעשות כל מאמץ שאירוע כזה לא יקרה".

כזכור, אתמול חשפה מרגלית, אשת תקשורת מוכרת ובתו של העיתונאי דן מרגלית, כי בתה הדריכה קבוצת חיילים בני ישיבות הסדר ולטענתה כשהדגימה פעולה בנושא הצניחה הסיטו החיילים את מבטם וסירבו להביט בה.

דובר צה"ל הוציא תחילה הודעה שתיארה באופן דומה את טענות החיילת כפי שהציגה זאת אמה, "כשלושים חניכים שלא רצו לצפות בהדגמה שבוצעה ע"י חיילת, סובבו את ראשם". אך בהמשך, בין היתר לאחר שאיגוד ישיבות ההסדר טען כי מדובר ב"פייק ניוז", נערך תחקיר בנושא שממצאיו העלו  כי חייל אחד פנה מראש בבקשה להוריד את ראשו במהלך ההדרכה של מדריכת הצניחה. וכי מדריך במילואים בבי"ס לצניחה, אמר כי הוא מאשר לו לעשות כן וגם לחיילים אחרים שמרגישים צורך. בתגובה הפנו את גבם כ-30 חיילים בקורס.