המחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר הודה במעשיו

לאחר שנה מרצח את אנסבכר הי"ד בת ה-19 מתקוע בידי ערפאת א-רפעאיה , הודה הנאשם בבית המשפט בעבירות המיוחסות לו. בית המשפט קבע כי א-רפעאיה תקף באלימות ובאכזריות קשה ושהמניעים היו לאומנים. דינו יוכרע בתאריך אחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/20 11:11 טו בסיון התשפ

המחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר הודה במעשיו
אורי אנסבכר הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

ערפאת א-רפאעיה, המחבל שנאשם ברצח ובאונס הצעירה אורי אנסבכר הי"ד בשנה שעברה בירושלים, הודה הבוקר (א') בכל המיוחס לו. בית המשפט קבע כי הנאשם תקף את אנסבכר באלימות קשה ובאכזריות, ורצח אותה כפי שפורט בכתב האישום. לפי בית המשפט המניעים למעשיו האכזריים של א-רפאעיה היו לאומניים. לאחר הודאתו יכריע בית המשפט את דינו בתאריך אחר. 

ערפאת ארפאעיה

ערפאת ארפאעיהצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לפני חצי שנה במהלך משפטו, סירב א-רפאעיה להודות במעשים המיוחסים לו, והבוקר מסר סנגורו כי הוא מודה בכל האישומים המיוחסים בכתב האישום. אך בזמן שנשאל באופן ישיר על יד השופט רפי כרמל האם הוא מודה בכל העבירות המיוחסות לו, התעלם א-רפאעיה מהשאלה ובחר לשתוק.

לפני שנה בחודש פברואר, א-רפאעיה בן ה-30, היה כבר מוכר למערכת הביטחון, ביצע את רצח אורי אנסבכר. לפי כתב האישום, בבוקר הרצח יצאה אנסבכר הי"ד (19) ממרכז 'יעלים' לילדים ונוער בסיכון באזור עין יעל בירושלים, שבו שירתה, אל יער סמוך לעין יעל "כשברשותה צרור דפים לכתיבה". עוד עלה מכתב האישום כי "למקום הגיע הנאשם א-רפאעיה, תושב חברון בן 30 ללא אישור כניסה לישראל, כשברשותו סכין. הוא הבחין באור והחליט להרוג אותה בשל היותה יהודייה.

עוד נכתב: "הוא תקף את אורי באלימות קשה ובאכזריות. אורי נאבקה בו, אך הנאשם התגבר על התנגדותה, פגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין. דקירות הסכין גרמו למותה".