בעקבות המתיחות: גנץ ונתניהו ייפגשו ב-4 עיניים

בעקבות הקשיים בשיתוף הפעולה בין שני הגושים בקואליציה החדשה, ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החלופי גנץ ייפגשו כדי ללבן את המחלוקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/20 13:17 כז באייר התשפ

בעקבות המתיחות: גנץ ונתניהו ייפגשו ב-4 עיניים
גנץ ונתניהו. , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המתיחות בין כחול לבן והליכוד גוברת, לשם כך קבעו להיפגש היום (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ לישיבה משותפת כדי ללבן את המחלוקות.

כזכור בתחילת השבוע הושבעה הממשלה החדשה, אולם מאז ישנם מחלוקות רבות שגורמות לקשיים בעבודה הקואליציונית. הכל החל כאשר יו"ר כחול לבן התראיין לתכנית עובדה ושם סיפר הכנסת האורחים הלא נעימה שקיבל בבלפור. למחרת הקואליציה היתה צריכה לעלות בוועדות את מינויים של ראשי הוועדות ואת החוק הנורבגי, אולם בליכוד סירבו לעשות זאת. 

אמש (ד) התראיין רונן צור, יד ימינו של גנץ בגל"צ ושם אמר כי יש סיכוי שנתניהו לא יסיים את כהונתו כי יורשע במשפטו עוד קודם וייאלץ להתפטר. בלכוד מיהרו להגיב לדבריו של צור: "כנראה שהחום הכבד היום בילבל את רונן צור. ממליצים לו לשתות מים קרים".

הבוקר (ה') תקף השר דודי אמסלם את היועמ"ש מנדלבליט בראיון בגל"צ וטען: "על בסיס ההקלטות, אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין. צריך לבדוק את כל מה שקרה פה". שר המשפטים הטרי אבי ניסנקורן, שהודיע שלא ימנה ממלא מקום לפרקליט המדינה במקום מנדלבליט, מיהר להגן על המערכת עליה הוא ממונה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "‏אני שב ומבהיר: יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד) מיהר להתערב לטובת חברו לסיעה וצייץ גם הוא בטוויטר: "חציית קו אדום זה יועץ משפטי שקיבל ממך גם את תפקיד המבקר על עצמו ומסתתר מאחורי חומה גדולה של צווי איסור פרסום שהבטחת להמשיך ולבצר אותה. נמשיך להדהד את העובדה הזו לציבור עד שמנדלבליט יתמוך בחופש המידע גם כשזה נוגע בו ויבקש להסיר את צו איסור הפרסום או שילך הביתה".