ארדן בסיור במאה שערים: האכיפה צריכה להיות נחושה אבל רגישה

השר לביטחון פנים סייר בשכונות החרדיות והסביר את חשיבות השמירה על ההנחיות. "אנחנו במשימה משותפת של הצלת חיים". עד כה חולקו 16,854 דו"חות למפירי הנחיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 15:30 יג בניסן התשפ

ארדן בסיור במאה שערים: האכיפה צריכה להיות נחושה אבל רגישה
ארדן. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השר לביטחון פנים, חבר הכנסת גלעד ארדן (ליכוד) סייר היום (ג') בשכונות החרדיות בירושלים - מאה שערים וגאולה והתייחס לאופן אכיפת ההנחיות בחג. במהלך הביקור אמר ארדן כי "האכיפה צריכה להיות נחושה אבל רגישה. המשטרה קיבלה משימה בהיקפים חסרי תקדים, השוטרים מתודרכים". ארדן הסביר כי "אנחנו במשימה משותפת של הצלת חיים. מקווה שנוכל לצאת לחירות אחרי חג הפסח".

עוד הוסיף ארדן ואמר "אני מצדיע לשוטרות ולשוטרים שלנו, שמסכנים את בריאותם למען כולנו. כשאנו נחגוג את ליל הסדר הם יסיירו ויפעלו בישובי המדינה כדי לוודא שהנחיות משרד הבריאות נשמרות. אני מבקש מהאזרחים לסייע לשוטרים ולהישמע להנחיותיהם . זוהי שעת מבחן לכולנו ואנחנו במלחמה הזו יחד. אם נשאר בחג הזה ביחד, נוכל להיות בני חורין בסיומו"

במקביל, מדיווח של כאן 11 עולה כי הפרת ההנחיות ממשיכה, הפעם בבית שמש. על פי הדיווח, משאית ביצים שהגיעה לעיר הביאה להתקהלות גדולה סביבה, שפוזרה על ידי המשטרה. בעל המשאית קיבל דו"ח על סך 5,000 שקלים ובעירייה אמרו כי הם רואים בתקרית אירוע חמור אך ביקשו לגונן. "רובם המוחלט של תושבי העיר נשמעים להנחיות".

על פי הנתונים שנאספו, עד כה חולקו בסך הכל 16,854 דו"חות לאזרחים כאשר 111 צווי סגירה נוספים הוצאו לבתי עסק בגין הפרנת ההנחיות. בנוסף, 148 חקירות נפתחו בסך הכל נגד מפירי בידוד. על רקע הנתונים אמרו במשטרה כי האכיפה תוגבר בהתאם לתקנות שיעודכנו.