בגלל תכנית המאה: ראש עיריית אריאל פורש ממועצת יש"ע

אלי שבירו, ראש עיריית אריאל, החליט לפרוש ממועצת יש"ע זאת בשל התנגדותה של המועצה לתכנית המאה של הנשיא טראמפ: "אני מרגיש כי המועצה אינה מייצגת את דעתם של ראשי רשויות רבות ביו״ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/20 10:07 ח בשבט התשפ

בגלל תכנית המאה: ראש עיריית אריאל פורש ממועצת יש"ע
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, צילום: יח"צ

ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, החליט לפרוש ממועצת יש"ע זאת בשל התנגדותה של המועצה לתכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

"מועצת יש"ע מתנגדת נמרצות לתכנית המאה אשר עתידה להביא בשורה להתיישבות בשם החשש ממדינה פלשתינית. זאת מבלי להתייעץ או לקבל החלטה משותפת עם ראשי הרשויות החברים בהנהלת המועצה", הסביר שבירו.

עוד הוסיף ראש עיריית אריאל: "כתומך בתכנית המאה בשל החלת הריבונות על בקעת הירדן ויישובי יו"ש, אני מרגיש כי המועצה אינה מייצגת את דעתם של ראשי רשויות רבות ביו״ש, את עירי ואותי ועל כן הודעתי על פרישתי מהנהלת מועצת יש״ע  וחברותי בה".

כזכור,בשבוע שעבר פרסם הנשיא האמריקני את תכנית השלום שלו במסגר5תה תוקם מדינה פלסטינית על 70 אחוזים משטחי יהודה ושומרון ובתמורה ישראל תוכל להכריז על ריבונותה ביישובים היהודיים וב-30 אחוזים מהשטח. 

שלמה נאמן, ראש מועצה אזורית גוש עציון: "צר לי על דבריו של ידידי ראש עיריית אריאל. מועצת יש"ע קיימה מפגש רציני ומעמיק, שאלי לא הצליח להשתתף בו, והדיון בנושא עדיין לא הסתיים. אמורים להתקיים דיונים נוספים כולל היום אחר הצהריים. ההתנגדות למדינה פלסטינית היא עקרונית אידיאולוגית ואני קצת מופתע שהיא מפתיעה מישהו. אני רואה במועצת יש"ע גוף חשוב שמייצג את כלל המתיישבים ומבחינתי זה כבוד וגם שליחות להשתייך אליו. התקופה הזו היא סוערת והמציאות מכניסה אותנו לדיונים שבהחלט נוגעים בעצבים הכי רגישים בגוף האומה. זה הזמן לנהל שיח ולא לפרוש ממנו. כולי תקוה שלאחר מחשבה שנייה אלי שבירו יחזור אלינו. החלת הריבונות ביהודה ושומרון היא הגשמת חלום של דורות שלמים ומטרה נעלה בהחלט כדי לאחד את כולנו".

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון וחבר מועצת יש"ע הגיב לפרישת שבירו ואמר: "צר לי על פרישתו של חברי אלי שבירו, הוא ראש עיר מכובד ואנו בטוחים שעוד יחזור ויצטרף. לפי דבריו של ידידי ראש עירית אריאל עלינו במועצת יש"ע לעסוק בקידום התשתיות ביהודה ושומרון ואל לנו לעסוק בתכנית המדינית, ועוד לדבריו מדינה פלשתינית היא כמעט עובדה מוגמרת ובקונצנזוס. איני מסכים לכך, ישנו רוב ברור בקרב אזרחי ישראל המתנגדים למדינה פלסטינית ובעד ריבונות, גם תושבי אריאל".