גנץ החזיר את המנדט

שעות לפני תום המנדט התקשר יו"ר כחול לבן לנשיא המדינה והודה בכשלונו להרכיב ממשלה. בנאומו, גנץ תולה את כשלון ממשלת האחדות בנתניהו: "נתקלנו בבלוק של מי שמשרתים אינטרסים של אדם אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/19 19:54 כב בחשון התשפ

גנץ החזיר את המנדט
צילום: פלאש 90

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התקשר לנשיא המדינה ריבלין והודיע לו כי לא עלה בידיו להרכיב ממשלה. בנאום שנשא הערב תקף גנץ את נתניהו והאשים אותו ואת בלוק סיעות הימין והחרדים בכשלון כינון ממשלת אחדות. "נתקלנו בבלוק של מי שמשרתים אינטרסים של אדם אחד. אין לשום ראש ממשלה זכות לומר לאזרחים שהאינטרס שלו עולים על האינטרס הציבורי", אמר. "גם הערבים וגם החרדים ראויים לכהן בממשלת ישראל. הייתי מוכן לפשרות מרחיקי לכת אבל עמד בלוק מולי".

‎כתב חדשות 12 עמית סגל פרסם כי גנץ מתח ביקורת חריפה בחדרים סגורים: ״בגלל יועז (הנדל) וצביקה (האוזר) אני לא ראש ממשלה״. הכוונה להתנגדותם של שני הח״כים לממשלת מיעוט בתמיכת הערבים והימנעות ליברמן. התנגדות השניים מנעה רוב למהלך.

גנץ גם התבטא ש״בגלל לפיד ירדו הסיכויים לאחדות״, וכאן הכוונה להתנגדותו של יו״ר יש עתיד לכל מתווה שכולל כהונה של נתניהו ראשון כראש הממשלה.

כעת על פי החוק, רוב חברי הכנסת - כלומר 61 ויותר - רשאים בתוך 21 ימים לחתום על בקשה לנשיא המדינה, שתחייב אותו להטיל את הרכבת הממשלה על המועמד שבשמו נקבו לאחר שהסכים לכך בכתב. הנשיא ראובן ריבלין יוכל להתייעץ במשך יומיים נוספים בטרם יעניק את המנדט בפעם השלישית לחבר הכנסת שעליו הומלץ. לאחר מכן יינתנו למועמד 14 ימים כדי להרכיב ממשלה, אך זו אפשרות בסבירות נמוכה מאוד וככל הנראה המערכת הפוליטית תלך לבחירות בפעם השליש במרץ 2020

 

 

 


כ