סופית: הילולת הרשב"י במירון בוטלה

מפקד פיקוד העורף ביצע הערכת מצב ומסר כי על אף שהוא מודע לחשיבות האירוע, קיומו בעת הנוכחית עלול לגרום לפגיעה ממשית בחיי אדם. אחת הסיבות: פערי מיגון בהר והחשש מהדחק שיווצר אם תופעל אזעקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 22:40 א באייר התשפד

סופית: הילולת הרשב"י במירון בוטלה
הילולת רשב"י במירון, צילום: איתן אלחדז

על רקע המצב המתוח בצפון, ואחרי התחבטויות רבות, בצה"ל החליטו לבטל את הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר השנה. מדובר צה"ל נמסר כי הדבר הוחלט בהתאם להערכת המצב ובתיאום עם הגופים הרלוונטים.

מפקד פיקוד העורף נימק את החלטתו ואמר: "לאחר בחינת המידע והשיקולים הנוגעים לאירוע ובהתאם להערכות המצב שהתקיימו לאחרונה, מצאתי כי קיום האירוע בעת הנוכחית עלול לגרום לפגיעה ממשית בחיי אדם. למרות החשיבות הרבה של האירוע והמסורת רבת השנים בקיומו, ובהתאם להערכות המצב העדכניות, לא ניתן לקיים את האירוע במתכונת שבה התקיים בעבר, ולא ניתן לאפשר התקבלות כזו במקום".

הילולה. אילוסטרציה

הילולה. אילוסטרציה, צילום: איתן אלחדז

ארבע סיבות לביטול

בנוסף אמר כי משטרת ישראל תגביל את ההתקהלויות במרחב ההר עצמו, וכי לא תתאפשר כניסה אליהם. עוד הוא פירט ארבע סיבות לפיהן החליט לבטל את ההילולה המסורתית. הראשונה היא האיום הנשקף להר מירון בתקופה הנוכחית מכיוון חיזבאללה. השנייה והשלישית הן הפגיעות במרחב ופערי מיגון שההר מאופיין בהן. הוא מסביר כי הסכנה קיימת הן בשל החוסר במיגון והן בשל החשש מהדחק שיווצר אם תישמע אזעקה וכל ההמון ירוץ במקביל למרחב המוגן. הסיבה הרביעית היא התרעות שמופעלות באזור בעקבות איומים אווירים שונים.

לסיום הוא מסר: "אני ער לחשיבותו של האירוע ולרצון להגיע למקום ההילולה ביום גדול זה. עם זאת הדאגה לשלומם ולביטחונם של רבבות האנשים והאחריות להצלת חיי המתפללים גוברים על כל שיקול אחר".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368