שני לוחמי שב"כ נפצעו בפיגוע בגוש עציון - המחבל: בן 30, תושב ג'נין

מחבל פתח בירי לעבר שני אנשי שב"כ סמוך לצומת גוש עציון, שני הפצועים פונו לבית החולים שערי צדק, אחד במצב קשה ויציב והשני קל. במערכת הביטחון מכחישים שמדובר במפגש שהסתבך בין מפעילים למשת"פ שהתהפך | המחבל - בן 30, תושב ג'נין

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/24 16:38 ט באדר ב' | עודכן בתאריך 19/03/24 18:14

שני לוחמי שב"כ נפצעו בפיגוע בגוש עציון - המחבל: בן 30, תושב ג'נין
צומת גוש עציון, ארכיון, צילום: Gershon Elinson,Flash90

הטרור לא פוסק: מחבל פלסטיני פתח בירי לעבר שני אנשי שב"כ בשמורת עוז וגאון הסמוכה לצומת גוש עציון. כתוצאה מהירי נפגעו השניים שמצבם מוגדר בינוני והם מקבלים טיפול רפואי מהצוותים הרפואיים במקום ומפונים לבית החולים שערי צדק בירושלים. המחבל נוטרל בזירה על בידי שני הלוחמים.

מערכת הביטחון: המחבל לא היה משת"פ שהתהפך

בעקבות העובדה שהפצועים הם אנשי השב"כ, במערכת הביטחון הכחישו דיווח לפיו המחבל היה משת"פ שהתהפך על מפעיליו. גורם במערכת הביטחון ציין כי מדובר היה בפעילות מבצעית שגרתית וכי המחבל ערב לשני אנשי כוחות הביטחון שהיו בפעילות מבצעית ופתח עליהם באש.

המחבל: תושב ג'נין בן 30

בהמשך השב"כ בעצמו הוציא הודעה עם פרטי האירוע וחשף את זהותו של המחבל. בהודעה נכתב כי "במהלך פעילות מבצעית בצומת גוש עציון, מחבל פתח באש לעבר שני לוחמי שב"כ. השניים השיבו אש לעבר המחבל וניטרלו אותו במקום. המחבל שביצע את הפיגוע הוא זיאד חומראן, בן 30, תושב ג'נין". חקירת הפיגוע נמשכת.

צומת גוש עציון

צומת גוש עציון צילום: Gershon Elinson,Flash90

"מערכה של התנועה הציונית כנגד האויב"

ראש מועצת גוש עציון, ירון רוזנטל⁩ בתגובה לפיגוע בשמורת עוז וגאון: "המערכה בה אנו נמצאים היא מערכה של התנועה הציונית כנגד האויב הערבי שמתנהלת בכל חלקי הארץ. אנו בגוש עציון מוצב קדמי של מדינת ישראל כבר קרוב למאה שנה. אחיזתנו בהר הטוב הזה תמשיך להעמיק. זוהי תשובתנו האמיתית לטרור הרצחני. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים"