מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"לא יתקיימו יותר הצהרות יומיות": ההחלטה של דובר צה"ל

תא"ל דניאל הגרי הודיע כי החל מעתה יופסקו העדכונים היומיים לתקשורת: "אמשיך להתייצב כאן אחת ליומיים - שלושה לעדכן ולענות על כל שאלה. לכשיידרש - אתייצב באופן מיידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/24 20:33 א בשבט התשפד

"לא יתקיימו יותר הצהרות יומיות": ההחלטה של דובר צה"ל
דובר צה"ל דניאל הגרי , צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הודיע היום (ה') הודיע כי החל מעתה תופסק ההצהרה היומית ובמקומה יתקיימו הצהרות לתקשורת אחת ליומיים שלושה. הגרי הבהיר כי "לכשיידרש - אתייצב באופן מיידי". במהלך מסיבת העיתונאים, הגרי הוסיף כי הלחימה ברצועת עזה נמשכת וציין: "בעזה פועלות כעת בתצורות שונות ארבע אוגדות, ממוקדות במרכז ובדרום הרצועה".

"לא נשכח ולא ניתן לעולם לשכוח"

לאחר פתיחת ההליך המשפטי נגד ישראל בבית הדין בהאג, הגרי הביע ביקורת חריפה: "בימים האלה חשוב להזכיר שאנחנו נלחמים במלחמה צודקת שאין כמותה" אמר. "רבים בעולם מנסים להתעלם מפשעי חמאס כאילו הם לא קרו. אנחנו זוכרים, לא נשכח ולא ניתן לעולם לשכוח" הוסיף. בהמשך דבריו, הגרי פנה לעולם וחזר על המסרים גם בשפה האנגלית.

הסתיים הדיון הראשון בהאג: "ישראל מבצעת רצח עם"

כזכור, הבוקר נפתח המשפט נגד ישראל בהאג, בנוגע לתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל. בתביעה נטען כי ישראל "מבצעת רצח עם" בעזה. באופן חסר תקדים המדינה החליטה שהיא תתייצב בהאג ותענה על הטענות, ואף שלחה את אהרון ברק לייצג אותה.

הטענות של התביעה: "ההרס בעזה הוא חגיגה לצה"ל"

התביעה מטעם מדינת דרום אפריקה הציגה את טיעוניה לכך שישראל מבצעת רצח עם בפלשתינים: "93% מהאוכלוסיה סובלת מרעב חמור. מכל האנשים בעולם, שסובלים בימים אלו מרעב- יותר מ-80% נמצאים בעזה" עוד אמרו בתביעה כי: "ב-97 הימים אחרונים ישראל מפציצה את עזה במה שמוערך כמתקפה הכי גדולה בהיסטוריה. ההרס הוא חגיגה עבור הצבא הישראלי. החיילים מצלמים את עצמם מפוצצים בתים שלמים ומניפים את דגל ישראל". מחר ישראל תציג את טיעוניה.