מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כמו החטופים בעזה: התוכנית של בן גביר להחמרת תנאי הכליאה של אסירי הנוח'בה

השר לביטחון לאומי מעוניין לכלוא את האסירים שביצעו את טבח ה-7.10 באגף תת קרקעי שנסגר למשך זמן ממושך בשל התנאים הקשים הסוררים בו: "תנאי הכליאה בו עומדים בהוראות החוק והתקנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/23 22:38 כד בכסלו התשפד

כמו החטופים בעזה: התוכנית של בן גביר להחמרת תנאי הכליאה של אסירי הנוח'בה
מחבלי חמאס בפשיטה הרצחנית, צילום: shutterstock

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את נציבת שירותי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, לכלוא את מחבלי הנ'וחבה העצורים בישראל באגף תת קרקעי "רקפת שבבית הסוהר "ניצן". מדובר באגף בו תנאי האסירים הם מינימליים ביותר, והוא לא היה בשימוש במשך תקופה ארוכה. קשה שלא להשוות בין האגף המדובר לבין עדויות החטופים הישראלים על כך שנכלאו במנהרות ולא ראו אור יום למשך ימים ארוכים.

"אבקשך לפעול להשמשת האגף באופן בהול"

השבוע ביקרו מ"מ מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, ד"ר אלעזר בן הראש וראש המטה של השר בן גביר, עו"ד חנמאל דורפמן, בבית הסוהר המדובר יחד עם אנשי שב"ס, ובחנו את האגף לשם קליטת מחבלי הנוח'בה במקום.

המכתב ששלח בן גביר לנציבה

המכתב ששלח בן גביר לנציבה צילום: צילום מסך


במכתב ששלח השר בן גביר לנציבת שב"ס נכתב כי "אמנם, מדובר באגף תת-קרקעי, שהתנאים בו לא מהמשופרים, אך תנאי הכליאה בו עומדים בהוראות החוק והתקנות הצריכות לעניין, ואף שוכנו בו אסירים בעבר". בן גביר הוסיף: "בהינתן זאת, אבקשך לפעול להשמשת האגף באופן בהול, לטובת כליאתם של עצורי הנוח'בה או מחבלים רבי-מרצחים אחרים המהווים סמל לחמאס ותומכיו".