פיגוע דקירה בירושלים: אזרח נפצע בינוני - המחבל נוטרל

מחבל שהגיע לתחנת הרכבת "שבטי ישראל" הסמוכה לעיריית ירושלים, דקר אזרח ישראלי שפונה על ידי כוחות הצלה במצב בינוני. המחבל נוטרל. "הענקתי סיוע ראשוני לפצוע שנפצע בגבו" אמר ד"ר שלמה גנסלר רופא מתנדב איחוד הצלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 21:19 יג באלול התשפג | עודכן בתאריך 30/08/23 21:22

פיגוע דקירה בירושלים: אזרח נפצע בינוני - המחבל נוטרל
זירת הפיגוע, צילום: דוברות איחוד הצלה

פיגוע דקירה התרחש הערב (ד') בתחנת "שבטי ישראל" של הרכבת הקלה בירושלים, סמוך לבניין העיריה. על פי מד"א אזרח אחד בן 25 נפצע במצב בינוני ופונה לבית החולים שערי צדק. טרם ברור מה עלה בגורל המחבל, כאשר על פי דיווחים שונים הוא נורה ונוטרל בתחנה.

טופלו מספר נפגעי חרדה

על פי הודעת מד"א, בשעה 21:06 התקבל דיווח על גבר שנדקר סמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שבטי ישראל וככל הנראה נמלט לרחוב שמעון הצדיק בירושלים. "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שערי צדק, גבר כבן 25 במצב בינוני עם פצעי דקירה" לשון ההודעה.

בבית החולים שערי צדק הודיעו כי הפצוע, בשנות העשרים לחייו הגיע ליחידת הטראומה במצב בינוני, יציב ובהכרה מלאה. לאחר הערכה ראשונית בחדר הטראומה הועבר לבדיקות הדמיה ולהמשך טיפול.

מהזירה ברחוב שמעון הצדיק

מהזירה ברחוב שמעון הצדיק צילום: דוברות איחוד הצלה

"ראיתי את הפצוע שוכב על המדרכה סמוך לרציף הרכבת הקלה"

ד"ר שלמה גנסלר רופא מתנדב איחוד הצלה מסר: "הענקתי סיוע ראשוני לפצוע שנפצע בגבו. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק. בשלב זה מצבו מוגדר בינוני ויציב. עקב האירוע טופלו מספר נפגעי חרדה ע"י צוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

חובש רפואת חירום במד"א אלעזר זאבי, סיפר: "הייתי בקרבת מקום והוזנקתי לאירוע. ראיתי את הפצוע שוכב על המדרכה סמוך לרציף הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, כשהוא בהכרה מלאה עם פצע דקירה וכשהוא מדווח בטלפון לבני משפחתו. העלנו אותו למיטת האמבולנס והעברנו אותו לצוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה במהירות למקום ופינתה אותו לבית החולים במצב בינוני".