נהג אוטובוס הורשע בגרימת מותן ברשלנות של 8 נוסעות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/22 09:44 יז באלול התשפב

בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע הרשיע אתמול (ב') , לאחר הליך הוכחות, את נהג המשאית סאלם אבו ע'אנם בגרימת מותן ברשלנות של 8 נוסעות באוטובוס בתאונת דרכים קטלנית, אשר אירעה בכביש 31 ליד להבים בפברואר 2015.

בית המשפט קבע בהכרעת הדין, כי "הנאשם בחר באופן מודע לעצום עיניים, לזלזל בהוראות הבטיחות, לשים עצמו מומחה מקצועי יותר מקצין הבטיחות בהיותו נהג מקצועי, וכל זאת כאשר הוא נהג על רכב השוקל עשרות טונות ועליו מטען חורג. הנאשם הפגין בהתנהלותו הלך נפש של בטחון מופרז, זלזול ויהירות, אשר בסופו של יום התגבש לכדי ביטויי רשלנות משמעותיים ולאירוע התאונה".
בתמצית, הנאשם נהג במשאית כבדה והוביל עליה קלטרת, כלי חקלאי שנועד להפיכת קרקע, כאשר הקצה של הקלטרת בלט לתוך נתיב הנסיעה הנגדי. הנאשם הוביל את הקלטרת, תוך הפרת הוראות החוק ובניגוד לתנאי ההיתר באשר להובלה הבטוחה של מטען חורג. כתוצאה מכך, הקצה של הקלטרת פגע בעוצמה וחדר לתוך הדופן השמאלית של האוטובוס, אשר נסע ממול למשאית. עקב כך, נגרם מותן המידי של 8 נוסעות האוטובוס- זאנה אבו אטרש, נורה אלעטרש , כאפייה אלעציבי , חאדרה הלאלה, מנוה אבו אלקיען, סמירה נבארי, נעימה אבו שחיטה, פטמה אבו קיעאן.