כתבי אישום נגד ארבעה נאשמים שהציתו את ביתו ורכבו של תושב שכונת שמעון הצדיק

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/22 16:17 ד באדר ב'

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד מועתז חג' מחמוד, בלאל ג'עברי, ג'מאל חוסייני וקטין נוסף, תושבי שכונת שייח' ג'ראח, זאת לאחר שהציתו את ביתו ורכבו של תושב השכונה והשתתפו בהתפרעויות ובעימותים בשכונה.

על פי כתבי האישום, לפני כחודש הכינו שלושה מהנאשמים בקבוקי תבערה ויידו אותם לעבר בית מגוריו של המתלונן, תושב שכונת שייח' ג'ראח. כתוצאה ממעשיהם הבית הוצת ונשרף כליל, זאת לאחר ניסיון הצתה של הבית על ידי השלושה בחודש נובמבר. עוד קודם לכן, בחודש דצמבר, הציתו שניים מהנאשמים את רכבו של המתלונן. כתוצאה ממעשיהם הרכב בער ונשרף כליל. בנוסף, בחודש ינואר יידה אחד מהנאשמים יחד עם אדם אחר בקבוקי תבערה לעבר ביתו של המתלונן, אז כתוצאה ממעשיהם נגרם פיח שריפה על קיר הבית החיצוני ובנוסף השקע החיצוני והכבל של התאורה בגינה נשרפו. בנוסף, על פי כתבי האישום, חלק מהנאשמים השתתפו בהפרות סדר ובעימותים בין יהודים לערבים שהתקיימו בחודשים האחרונים בשכונת שייח' ג'ראח, במהלכם יידו אבנים לעבר יהודים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון ויהודים שנכחו במקום.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים ביצוע עבירות של הצתה, יצור נשק, נשיאת נשק, היזק בזדון ממניע גזעני, מעשה טרור של ניסיון הצתה, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרות טרור, ניסיון היזק בזדון ממניע גזעני, התפרעות, מעשי פזיזות ממניע גזעני, ניסיון תקיפה בנסיבות מחמירות מתוך מניע של גזענות וניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, סיוע להצתה, סיוע נשיאת נשק, סיוע היזק בזדון ממניע גזעני, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, ניסיון תקיפה סתם מתוך מניע של גזענות ומעשי פזיזות ממניע גזעני.