סמוטריץ' לממשלה: גלו מנהיגות וקבלו החלטה על חיסון שלישי עכשיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/21 20:34 יז באב התשפא

סמוטריץ' אמר כי: "‏מנהיגות נמדדת ביכולת לקבל החלטות בתנאי אי וודאות, גם במחיר טעות אפשרית. כשהכל ברור לא צריך מנהיגות, כל ילד יודע להחליט נכון.
לשם כך בדיוק מנהיגות מקבלת סמכות, שהיא במהותה היכולת לקבל גם החלטות שיש בהן סיכון לטעות. כשלכולם ברור שההחלטה היא נכונה לא צריך סמכות כדי שיצייתו לה.
בממשלה הזו אין אף אחד עם מנהיגות ויכולת לקבל החלטות ולכן היא נמנעת עד כה מלהיערך למתן חיסון שלישי ומאבדת זמן יקר שעלול חלילה לעלות לנו בחיי אדם ובכלכלה.

פייזר חקרה והגיעה למסקנה שנכון לחסן במנת חיסון שלישית והגישה על כך בקשה לארגון הבריאות העולמי (FDA). העיכוב הוא רק עניין של בירוקרטיה של אישורים.
גם בסבב החיסון הראשון ישראל קיבלה החלטה על היערכות לחיסון האוכלוסייה, יצאה לרכש חיסונים ולהיערכות מערכת הבריאות למבצע החיסונים לפני שהתקבלו כל האישורים ובזכות זה קיבלנו ראשונים את החיסון ויצאנו מהמשבר.
אם נתניהו היה ממתין עם אסטרטגיית החיסונים עד להתבהרות התמונה בעולם ישראל היתה נדחקת לסוף התור ברכש החיסונים ועד היום ישראל לא היתה מחוסנת.
מרגע קבלת ההחלטה על חיסון שלישי ועד החיסון בפועל ממילא יעבור זמן של היערכות להגעת החיסונים לארץ ולמוכנות מערכת הבריאות למבצע. עד אז יגיעו גם האישורים הביוקרטים הנדרשים.
כל יום שעובר בחוסר מנהיגות ובהשתהות מקבלת החלטות גורם נזק אדיר. גלו מנהיגות וקבלו החלטה על חיסון שלישי עכשיו".