אושר משפט חוזר לרומן זדורוב

בקשתו של הנאשם ברצח תאיר ראדה למשפט חוזר אושרה על ידי שופט העליון הפורש חנן מלצר | "נתעורר חשש של ממש כי בהרשעה נגרם לנידון עיוות דין", נכתב בנימוקי השופטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/21 17:11 כט באייר התשפא

אושר משפט חוזר לרומן זדורוב
זדורוב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

המשנה לנשיאת העליון הפורש, השופט חנן מלצר, קיבל היום (ג') את בקשתו של רומן זדורוב לקיים משפט חוזר. כזכור, זדורוב הורשע ברצח של הילדה תאיר ראדה בת ה-14 בבית הספר בקצרין בשנת 2006. לאורך השנים בכלא, זדרוב דבק בגרסתו כי הוא חף מפשע ודרש משפט חוזר פעמים רבות.

זדורוב הורשע בשנת 2010, ונגזר עליו עונש של מאסר עולם. בשנת 2015 בית המשפט העליון דחה בדעת רוב את ערעורו של זדורוב. באוקטובר 2019 הגיש זדורוב בקשה למשפט חוזר בעקבות ראיות מזכות חדשות שנמצאו לטענתו. 

בית המשפט פסק כי ראיה מהראיות שהובאו יסודה היה בשקר או בזיוף, ויש יסוד להניח כי אילולא ראיה זאת היה בכך כדי לשנות את תוצאות המשפט לטובת הנידון. בתוך כך, הוצגו כעת עובדות או ראיות, העשויות, לבדן או ביחד עם החומר שהיה בפני בית המשפט בראשונה, לשנות את תוצאות המשפט לטובת הנידון.

בית המשפט נימק את החלטתו למשפט חוזר לזדורוב: "מהנסיבות שנתגלו נראה כי מי שהורשע לראשונה בעבירה לא ביצע אותה. נתעורר חשש של ממש כי בהרשעה נגרם לנידון עיוות דין".

עורך דינו של זדרוב יורם הלוי: "זהו יום ניצחון לצדק ולמערכת המשפט. אמנם הדרך היתה ארוכה ומלאת מכשולים אך התוצאה מחזירה את האמון במערכת המשפטית".

הפרקליטות הגיבה להחלטת השופט מלצר: "השופט מלצר הדגיש בהחלטתו כי התוצאה בדבר עריכת משפט חוזר אין משמעה בהכרח כי זדורוב זכאי או כי עלה בידו להוכיח קיומו של ספק סביר באשמתו, וכי שאלות אלו אמורות להיבחן במשפט החוזר עצמו. הדברים ייבחנו כאמור באופן מדוקדק, ובידי הדרגים הבכירים ביותר בפרקליטות, כפי שנעשה עד כה".