לילה מתוח| צה"ל תקף בסוריה אזעקה הופעלה באזור דימונה

אזעקה הופעלה הלילה באזור דימונה, כאשר טיל שנורה מכיוון סוריה לעבר כלי טיס של חיל האוויר נפל באזור הנגב, דובר צה"ל מאשר כי הטיל חדר בטעות לארץ. צה"ל תקף בסוריה את הסוללה ממנה שוגר הטיל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/21 03:16 י באייר התשפא

לילה מתוח| צה"ל תקף בסוריה אזעקה הופעלה באזור דימונה
יירוט, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

מתיחות דרמטית בדרום, בשעה 1:43 הופעלה אזעקה ביישוב בדואי באזור אבו קרינאת והפזורה. תושבים באזור מודיעין וירושלים מדווחים כי שמעו הדי פיצוצים בהיקף חריג, כך גם באזור הנגב ודימונה מדווחים על פיצוצים חזקים.

דובר צה"ל ת"אל הדי זילברמן מסר, כי הפרטים הידועים לצה"ל עד כה הם  כי טיל קרקע אוויר ככל הנראה מדגם אס איי 5 המסוגל להגיע למרחק של כ 500 קילומטרים, אשר נורה לכיוון כלי טיס של חיל האוויר, זלג אל תוך ישראל ונפל באזור הפזורה הבדואית, ושולח מסר מרגיע כי הירי לא כוון לאזור דימונה.

עוד הוסיף דובר צה"ל כי חיל האוויר תקף בחזרה את משגרי הנ"מ שביצעו את הירי, וכן גם סוללות טילי קרקע אוויר נוספות שהיו במרחב. בצה"ל כעת מתחקרים את האירוע, ופרטים נוספים יובהרו כבר בבוקר. בטלוויזיה הסורית הרשמית מדווחים כי בתקיפה הישראלית נפצעו ארבע חיילים וכי יש נזק לרכוש.

כבר בסוף השבוע האחרון החל הדרום להתחמם, כאשר מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שורה של יעדי טרור ברצועת עזה, בהם מתקן אימונים של חמאס, עמדת משגרי נ"מ בפיתוח, מפעל המשמש לייצור בטון לחפירת מנהרות טרור ואחסון אמצעי לחימה ותשתית של מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס.

https://twitter.com/idfonline/status/1383343956608446473?s=20

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה

תנועת הביטחוניסטים בתגובה לירי הטיל הסורי הלילה לשטח ישראל: "‏הירי מסוריה הוא אותה הזרוע הארוכה הנמתחת מטהרן ומזהמת את כל סביבותיה של ישראל בלבנון, בסוריה, בעזה ובדרום בתימן. החזרה להסכם הגרעין על ידי ממשל ביידן, נותנת רוח גבית לכל פעולות הטרור העתידות לבוא, ולהתבססותה של איראן בגבולות ישראל. אסור לאפשר להם לחזור לגרעין, בכל מחיר!"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן